پاسخ:
امام، خامنه ای، فاضل، مکارم و نوری: بله، نجس است.[1]
بهجت، سیستانی، وحید و شبیری: بنابر احتیاط واجب (شبیری: بنابر احتیاط) نجس است.[2]
خویی و تبریزی: در صورتى كه محلّ به مجرّد شستن با آن پاك شود آن آب پاك است، و در غیر این صورت بنابر احتیاط واجب نجس است. مثلًا اگر محلّ نجس چيزى باشد كه به يك مرتبه شستن پاك شود و عين نجس هم نداشته باشد غسالۀ آن يعنى آبى كه از او در وقت شستن جدا مىشود پاك است. و امّا چيزى كه دو مرتبه شستن آن لازم است از غسالۀ شستن اوّل بنا بر احتياط واجب اجتناب لازم است و غسالۀ شستن دوّم پاك است.[3]
صافی: در صورتى كه محلّ به مجرّد شستن با آن پاك شود آن آب پاك است، و در غیر این صورت بنابر احتیاط واجب نجس است. مثلًا اگر محلّ نجس چيزى باشد كه به يك مرتبه شستن پاك شود و عين نجس هم نداشته باشد غسالۀ آن يعنى آبى كه از او در وقت شستن جدا مىشود پاك است. و امّا چيزى كه دو مرتبه شستن آن لازم است از غسالۀ شستن اوّل بنا بر احتياط واجب اجتناب لازم است و غسالۀ شستن دوّم پاك استدر صورتى كه محلّ بعد از شستن با آن پاك شود آن آب پاك است، و در غیر این صورت نجس است.[4]