احرام عمره مفرده

احرام عمره مفرده

احرام عمره مفرده

سوال 606 :

آيا زائران ايرانى بيت اللّه الحرام، در موسم حجّ تمتّع و يا عمره مفرده، مى توانند از ميقات حديبيّه (که محلى است ميان جدّه و مکّه) محرم شوند؟

جواب :

حديبيّه ميقات عمره مفرده است (نه ميقات عمره تمتّع).

سوال 607 :

برخى از زائران ايرانى در تلفّظ کلماتى مانند «لبّيک»، «غَير»، «يَوم» و مانند آن فتحه را به گونه اى ادا مى کنند که گاهى احساس مى شود به کسره يا به ضمّه متمايل شده است، و در مقابل بعضى از اهل دقّت يا وسواس اظهار مى دارند که بايد فتحه کاملاً ظاهر شود و در تلفّظ گاهى چنان اشباع مى کنند که شبيه به «الف» مى شود، در حالى که اساتيد قرائت زبان عرب و ائمّه جماعت مکّه و مدينه نيز به دقّتى که گروه دوّم لازم مى دانند، ادا نمى کنند. لطفاً نظر مبارک خود را در خصوص اداى صحيح اين کلمات مرقوم فرماييد.

جواب :

در اين گونه مسائل بايد به تلفّظ اهل لسان توجّه کرد و از آن جا که اهلِ لسان فتحه را به صورت گروه دوّم نمى گويند، احتياط آن است که از آن پرهيز شود و آنچه از اهل لسان بارها شنيده ايم، فتحه را کمى مايل به ضمّه يا کسره مى گويند، و همان صحيح است.

سوال 608 :

يکى از کارمندان سازمان حجّ و زيارت، که بيش از يک ماه در مکّه بوده و همين مدّت از عمره قبلى او گذشته، براى کارى به جدّه مى رود، در برگشت بدون احرام وارد مکّه شده است، وظيفه اش چيست؟

جواب :

کار خلاف شرعى انجام داده است و بايد برگردد و مُحرِم شود، و عمره مفرده بجا آورد; زيرا عبور از ميقات و ورود به مکّه براى کسى که يک ماه از عمره او گذشته باشد بدون احرام و انجام اعمال جايز نيست.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

محرّمات احرام

No image

شرایط طواف

No image

نماز طواف

No image

سعى بین صفا و مروه

No image

احرام

پر بازدیدترین ها

No image

سعى بین صفا و مروه

No image

قربانى

No image

احکام مصدود و محصور

No image

احرام

No image

محرّمات احرام

Powered by TayaCMS