مقدّمات نکاح

مقدّمات نکاح

مقدّمات نکاح

سوال 601 :

در توضيح المسائل حضرت عالى آمده: «کسى که به خاطر ازدواج نکردن به گناه مى افتد، واجب است ازدواج نمايد.» لطفاً بفرماييد که:

الف) آيا منظور از گناه فقط زناست، يا چشم چرانى، خود نمايى زن، عشوه و ناز زن براى مرد نامحرم، و مانند آن را نيز شامل مى شود؟

جواب :

شامل تمام اين گناهان مى شود.

ب) منظور از عبارت «به خاطر ازدواج نکردن به گناه مى افتد» کدام يک از اين دو حالت زير است؟

اوّل: اگر به خاطر ازدواج نکردن مرتکب گناه شد، بعد از آن ازدواج بر او واجب مى شود.

دوّم: وقتى به خاطر ازدواج نکردن ميل شديدى به گناه پيدا کرد، قبل از ارتکاب گناه ازدواج بر او واجب مى شود.

جواب :

منظور احتمال دوّم است.

جواب :

آيا اين حکم (هر کسى که به خاطر ازدواج نکردن به گناه مى افتد واجب است ازدواج کند.) اعم از دائم و موقّت است، يا فقط منظور ازدواج دائم است؟

جواب :

فرق نمى کند.

استفاءسایر مراجع

جدیدترین ها در این موضوع

No image

ازدواج موقّت

No image

احکام نگاه و نظر

No image

پوشش

No image

ارتباط زن و مرد

No image

احکام شیردادن

پر بازدیدترین ها

No image

صیغه عقد

No image

ارتباط زن و مرد

No image

ازدواج موقّت

No image

اولیاى عقد

No image

احکام اولاد

Powered by TayaCMS