ترجیح به اعدلیّت

ترجیح به اعدلیّت

ترجيح به اعدليّت

فرع 2 . اگر يکى از متساويين در ساير صفات، اعدل و اورع باشد، دور نيست رجحان اعدل، اگر ظنّ حاصل از قول او اقوى و او اَوثق در فتواباشد. و شايد اين مطلب در موارد حکم، مختلف باشد، لکن مطلقا ترجيح به اعدليّت و اقوائيّتِ ظنّ به سبب آن، خالى از وجه نيست، اگر چه ظنّ حاصل به سبب اعلميّت، اقوى از ظنّ حاصل به قول اورع است، و عمل در اين مسأله، به نظر مکلّف است اگر چه مستفاد از رأىِ اورع باشد در صورت عدم ميسوريّت علم، يا اجتهاد در آن، و يا مراجعه به اهل خبره در تشخيص اوثق.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.

No image

نماز جماعت

No image

حدیث شریف

No image

12ـ حکومت اسلامی

No image

نیّت اعتکاف

No image

تعزیرات

 

پر بازدیدترین ها

No image

تغییر قبله

No image

نماز به زبان عربى

No image

نماز اول وقت

No image

تقلید از اعلم

No image

نجاست مشروبات الکلى

Powered by TayaCMS