مقدّمات نکاح

مقدّمات نکاح

مقدّمات نکاح

سوال 601 :

در توضيح المسائل حضرت عالى آمده: «کسى که به خاطر ازدواج نکردن به گناه مى افتد، واجب است ازدواج نمايد.» لطفاً بفرماييد که:

الف) آيا منظور از گناه فقط زناست، يا چشم چرانى، خود نمايى زن، عشوه و ناز زن براى مرد نامحرم، و مانند آن را نيز شامل مى شود؟

جواب :

شامل تمام اين گناهان مى شود.

ب) منظور از عبارت «به خاطر ازدواج نکردن به گناه مى افتد» کدام يک از اين دو حالت زير است؟

اوّل: اگر به خاطر ازدواج نکردن مرتکب گناه شد، بعد از آن ازدواج بر او واجب مى شود.

دوّم: وقتى به خاطر ازدواج نکردن ميل شديدى به گناه پيدا کرد، قبل از ارتکاب گناه ازدواج بر او واجب مى شود.

جواب :

منظور احتمال دوّم است.

جواب :

آيا اين حکم (هر کسى که به خاطر ازدواج نکردن به گناه مى افتد واجب است ازدواج کند.) اعم از دائم و موقّت است، يا فقط منظور ازدواج دائم است؟

جواب :

فرق نمى کند.

استفاءسایر مراجع

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

قیام و قرائت

No image

سجده

No image

تشهّد

No image

شکّیات نماز

No image

شکستن نماز

پر بازدیدترین ها

No image

مکان نمازگزار

No image

نماز جمعه

No image

نماز جماعت

No image

نماز قضا

No image

وقت نماز

Powered by TayaCMS