2 ـ جماع

2 ـ جماع

2 ـ جماع

مسأله: دوّم از محرّمات احرام: نزديکى با زنان است، چه در قُبُل باشد و چه در دُبُر، در احرام عمره باشد يا حج.

مسأله: پس از آن که محرم طواف نساء و نماز آن را بجا آورد، زن بر او حلال مى‌شود، و همچنين پس از اتمام اعمال عمره تمتّع و قبل از احرام حج.

مسأله: همانطورى که زن بر مرد محرم حرام است، مرد نيز بر زنى که در حال احرام است، حرام مى‌باشد.

مسأله: اگر در عمره تمتّع بعد از سعى و پيش از تقصير از روى علم و عمد با زن نزديکى نمايد کفّاره‌اش بنا بر احتياط يک شتر و اگر عاجز از شتر است يک گاو و اگر از آن نيز عاجز است يک گوسفند مى‌باشد، ولى عمره‌اش صحيح است، امّا اگر اين عمل پيش از سعى بود عمره‌اش باطل مى‌شود و کفّاره دارد، و در صورت امکان بايد اعاده نمايد.

مسأله: هرگاه به احرام حج محرم شد و پيش از وقوف در مزدلفة (مشعر) از روى علم و عمد با زنى نزديکى (جماع) کرد چنانچه زن راضى بوده حج هردو باطل مى‌شود، ولى واجب است حج را تمام نمايند و در سال بعد نيز اعاده کنند، خواه حج واجب باشد يا مستحب، و چنانچه زن راضى نبوده حجّش باطل نيست و بر مرد دو کفّاره واجب مى‌شود و بر زن کفّاره‌اى واجب نخواهد شد، و واجب است بين اين زن و مرد از جاى وقوع اين عمل در اين حج و حجّى که بعداً اعاده خواهند کرد جدائى باشد تا آنکه دوباره به آن محل برسند پس از وقوفين.

مسأله: هرگاه محرم بعد از وقوف در مزدلفه از روى عمد و علم با زن نزديکى نمايد چنانچه پيش از طواف نساء باشد کفاره بر او واجب مى‌شود، ولى حجش فاسد نيست، و چنانچه اين عمل بعد از سه شوط و نيم از طواف نساء باشد حج صحيح بوده، و احتياط استحبابى در دادن کفّاره است، و چنانچه بعد از طواف نساء باشد و قبل از نماز آن، کفّاره ندارد و حج نيز صحيح است.

مسأله: هرگاه در عمره مفرده از روى علم و عمد پيش از سعى با زن نزديکى نمايد عمره‌اش باطل و کفّاره‌اش يک شتر است، و واجب است اين عمره را تمام نموده و مجدّداً براى انجام عمره مفرده محرم شود و دوباره تمام اعمال را بجا آورد. و چنانچه اين عمل بعد از طواف نساء و قبل از نماز طواف بوده عمره صحيح است و کفّاره‌اى ندارد، و چنانچه در اثناء طواف نساء باشد مانند مسأله سابق است، و امّا اگر بعد از سعى و قبل از تقصير باشد عمره باطل نيست ولى کفّاره‌اش يک شتر است و همين احکام در عمره تمتّع نيز جريان دارد.

مسأله: هرگاه با زن محرمه با رضايت خودش نزديکى شود همان احکام مرد بر زن جارى است.

مسأله: هرگاه محرم (از روى ندانستن مسأله و يا فراموشى و يا سهو، چه سهو و نسيان در حکم يا در احرام باشد) با زن خود جماع نمايد عمره و حجّش صحيح است و کفّاره ندارد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

استفتائات نذر

استفتائات نذر

یائِسِه

یائِسِه

وثیقه

وثیقه

نفقه

نفقه

No image

نری

پر بازدیدترین ها

No image

تروک احرام

No image

احرام

No image

واجبات احرام

No image

15 ـ کشتن جانوران بدن

Powered by TayaCMS