بیرون بردن لوازم مسجد

بیرون بردن لوازم مسجد

بيرون بردن لوازم مسجد

74-س:چند عدد بخارى چوب سوز را قبلاوقف مسجد نموده‌اند و فعلا با تعويض بخاريها، ديگراحتياجى به آنها در اين مسجد نيست و مسجدى دريک روستا احتياج مبرم به بخارى دارد،با امام جماعت‌مسجد شهر در اين مورد مشورت شد که ايشان اجازه‌استفاده از آنها را بدهند امام فرمودند:نامه‌اى به حضورامام بنويسيد اگر حضرت امام اجازه دادند مانعى ندارد، لذا از حضور حضرت امام تقاضا مى‌شود نظر مبارک رادر جواز يا عدم جواز بيان فرماييد. ج-اگر مسجدى که بخارى براى آن وقف‌شده احتياج ندارد،مى‌توانند با نظرمتصدى شرعى، در مسجد ديگر از آن‌استفاده نمايند (1) .

75-س:آيا جايز است لوازم مسجد،از قبيل کولر،بلندگو و فرش جهت استفاده شخصى فاتحه وعروسى و يا استفاده پيشنماز مسجد از مسجد خارج‌شود؟

ج-تابع کيفيت وقف است اگر براى استفاده‌در مسجد وقف شده،بيرون بردن از مسجدجايز نيست (2) .

76-س:آيا بردن فرش مسجد قديم در مسجدجديد متصل جايز است؟

ج-اگر جزء مسجد قديم محسوب است‌جايز است (3) .

77-س:عده‌اى از افراد خير پولى براى خريدن‌اجناسى که مورد احتياج مسجد است مى‌دهند و آن‌اجناس به نام مسجد خريدارى مى‌شود،آيا مى‌توان ازآنها در خارج از مسجد براى کارهاى خير استفاده‌نمود؟

ج-اگر براى خصوص مسجد مزبورداده‌اند در خصوص آن مسجد از آن‌استفاده شود (4) .

78-س:در مسجد گليم‌هايى است که درحاشيه‌اش نوشته شده وقف مسجد است و اجازه خارج‌کردن از مسجد نيست،فعلا فرشهاى قيمتى براى آن‌مسجد آورده و فرش نموده و گليم‌ها را برداشته وحجرات همان مسجد را که در حياط مسجد است‌فرش نموده‌اند و طلاب علوم دينيه در آنها ساکن‌هستند.آيا اشکالى دارد يا خير؟

ج-در فرض سوال گليم مسجد را زير فرش خود مسجد،پهن کنند و به جاى ديگر نبرند (5) .

آيت‌الله گلپايگانى قدس‌سره

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

فروش لوازم مسجد

No image

بیرون بردن لوازم مسجد

No image

استفاده از برق مسجد

No image

پى‌نوشتها

No image

لوازم مسجد تخریب شده

Powered by TayaCMS