پاسخ:
امام، خویی، بهجت، تبریزی، سیستانی و نوری: در صورتی که متصل به کرّ باشد، حکم آب کرّ را دارد.[1]
فاضل، وحید و صافی: اگر متّصل به کرّ باشد، حکم آب جاری را دارد.[2]
خامنه ای: اگر به آب لوله کشی شهری متصل باشد، حکم آب کر دارد و اگر به آب لوله کشی متصل نباشد چنانچه آب موجود در لوله ها با آب منبعی که متصل به آن است به قدر کرّ باشد، کرّ محسوب می شود. [3]
مکارم: اگر متّصل به منبع باشد، حکم آب جاری را دارد، به شرط این که آب منبع به تنهایی یا به اضافه آب موجود در لوله ها کمتر از کرّ نباشد..[4]
شبیری: آب لوله کشی شهری آب جاری است و فرقی بین حمام و غیر حمام نیست و در حمام هایی که به آب لوله کشی متصل نیست، آبی که از شیرها و دوشهای آن می ریزد اگر با لوله ها و آب حوضی (منبعی) که متصل به آن است به قدر کرّ باشد، کرّ محسوب می شود.[5]