التحاق‌

التحاق‌

التحاق‌

سوال 3 :

- مردى زنش را طلاق داده، زن در عدّه با مرد ديگرى که جاهل به قضيّه بوده ازدواج کرده، بعدا ولدى از اين زن به دنيا آمده که صلاحيّت دارد از أوّلى يا از دوّمى باشد، ولد به کدام يک از آنها ملحق است، أوّلى يا دوّمى؟ اگر به دوّمى ملحق باشد با توجّه به جهل زن به حکم آيا بچّه ولد شبهه است يا ولد زنا؟

جواب:

- اگر در عدّه رجعيّه بوده مورد قرعه است، و اگر در عدّه بائنه بوده ملحق به دوّم است، و با جهل ولد شبهه است.

سوال 4 :

- اگر زن شوهر دارى با مرد أجنبىّ تبانى کند و قبل از طلاق با آن مرد أجنبىّ مباشرت کند و چند أولاد بياورد حکمش چيست؟

جواب:

- أولاد ملحق به شوهر است مگر آن که خلاف آن ثابت شود.

استفتاءات، ج‌3، ص: 341

ستفتاءات ج‌3 350 ج ..... ص : 349

سوال 5 :

- چنانچه مردى با اکراه به زنى تجاوز کند و زن حامله شود، در صورتى که با شوهر خود نيز بعد از تجاوز مکرّرا همبستر شود و مجامعت نمايد اگر، شوهر ادّعاء کند که يقين دارد فرزند مال او نيست، و ضمنا حاملگى مقارن و همزمان با عمل تجاوز باشد، فرزند ملحق به کدام است؟

جواب:

- اگر از دخول شوهر تا وضع حمل کمتر از شش ماه نباشد ولد ملحق به شوهر است، و دعواى او مسموع نيست.

سوال 6 :

- اينجانب همسرى داشتم که بعد از دوازده سال زندگى زناشوئى و داشتن دو فرزند به من خيانت نموده است. به دادگسترى مراجعه و شکايتى تنظيم نمودم، دادگاه قبل از کيفر خواست و پس از بررسى مدارک و دلائل موجود (و إقرار همسرم به اينکه با شخصى روابط نامشروع داشته و نيز إقرار نموده که فرزند بعدى از اين شخص به وجود آمده) حکم بر طلاق صادر نموده، و زن دو فرزند أوّل را به من تحويل و پسر ديگر (سوّم) را با خود برده و اعتراف نموده که فرزند سوّم از اينجانب نيست (و من نيز با مدارک زياد و دلائل قوىّ و نسخه پزشک و اينکه نامبرده مقدار زيادى به من کافور خورانيده و هنوز تحت مداوى مى‌باشم؛ يقين دارم که اين پسر من نيست) ولى حالا دادگاه مى‌خواهد اين پسر را به من تحميل کند. لطفا بفرمائيد حکم اين قضيّه چگونه است؟

جواب:

- به حسب ظاهر شرع، ولد ملحق به شوهر است.

استفتاءات، ج‌3، ص: 343

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

لعان‌

No image

التحاق‌

پر بازدیدترین ها

No image

التحاق‌

No image

لعان‌

Powered by TayaCMS