ترجیح به اعدلیّت

ترجیح به اعدلیّت

ترجيح به اعدليّت

فرع 2 . اگر يکى از متساويين در ساير صفات، اعدل و اورع باشد، دور نيست رجحان اعدل، اگر ظنّ حاصل از قول او اقوى و او اَوثق در فتواباشد. و شايد اين مطلب در موارد حکم، مختلف باشد، لکن مطلقا ترجيح به اعدليّت و اقوائيّتِ ظنّ به سبب آن، خالى از وجه نيست، اگر چه ظنّ حاصل به سبب اعلميّت، اقوى از ظنّ حاصل به قول اورع است، و عمل در اين مسأله، به نظر مکلّف است اگر چه مستفاد از رأىِ اورع باشد در صورت عدم ميسوريّت علم، يا اجتهاد در آن، و يا مراجعه به اهل خبره در تشخيص اوثق.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.

No image

محبت

No image

معناى عدالت

No image

حدیث شریف

No image

زکات فطره

No image

فلسفه حج

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

محدوده تقلید

No image

گستره فقه

No image

راههاى شناخت مرجع اعلم

No image

اصطلاحات تقلید

No image

تقلید از میّت

پر بازدیدترین ها

No image

راههاى شناخت مرجع اعلم

No image

اصطلاحات تقلید

No image

گستره فقه

No image

تبعیض در تقلید

No image

تقلید از میّت

Powered by TayaCMS