اجازه مصرف خمس

اجازه مصرف خمس

اینجانب پس از رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی خلع در مسئله تقلید به آیت الله اراکی و پس از رحلت این مرجع بزرگ به شما رجوع کردم و میخواستم بدانم که بنده اجازه دارم خمس خود را به کسانی که قبلا می پرداختم (کسانی که از جانب امام خمینی مجله و آیت الله اراکی اجازه داشتند) بدهم یا نه؟

.. درباره وجوه، مأذونید به آقایان محترمی بپردازید که در حوزه های علمیه مصرف می کنند.

۷۵/۲/۱۷

آیا به مؤدی برای صرف سهم سادات، اجازه کلی میدهید یا در هر موردی،مصرف آن به اجازه حضرتعالی منوط است؟

احتیاج به اجازه موردی دارد.

۷۴/۱/۳۱

آیا اجازات کتبی از حضرت امام محله را تفویض می فرمایید؟

اجازه های کتبی امام راحل وله تنفيذ می شود.

۱۳۷۴/۱/۳۱

یک قطعه چک بانک ملی به مبلغ ... تقدیم شده است. مبلغ مذكور بابت خمس آل رسول بوده که نصف آن سهم سادات است. آیا اجازه می فرمایید که مبلغ... دیگر را خودم به سادات مؤمن محل و اشخاص مستحق در روستای اطراف، تقدیم نمایم؟

صرف ثلث؛ یعنی یک سوم جهت سادات "اعزهم الله تعالی" مانعی ندارد. بقیه باید صرف حوزه علمیه شود.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

مسجد... به علت فرسودگی و خطر ریزش، نیاز مبرم به تخریب و نوسازی داشت که با استیذان از مراجع معظم و مشورت و تأیید امور مساجد، مقدمات نوسازی و اجرای فونداسیون آن انجام شد. اکنون با توجه به هزینه های ساخت و ساز و عدم توانایی اهالی منطقه در تأمین بودجه لازم جهت اجرای اسکلت و تکمیل آن، نیاز مبرم به اجازه صرف بخشی از سهم مبارک امام با نظر حضرتعالی را داریم.

صرف ثلث سهم مبارک امام تخافين جهت احداث یا تعمیر ضروری و لازم مسجد مانعی ندارد.

۱۳۹۲/۹/۲۷

هیئت رزمندگان... پس از سالها تلاش، موفق شدند زمینی را جهت احداث مسجد و مجتمع عام المنفعه دینی و فرهنگی تهیه کند. اکنون برای ساختن آن، به بودجه لازم نیازمندیم؛ از این رو از آن مرجع عالیقدر استدعا دارد؛ چنانچه مصلحت بدانند اجازه فرمایند تا مردم مؤمن و خداجوی، بخشی از وجوهات خود را به این امر اختصاص دهند.

صرف ثلث سهم مبارک امام حافظين جهت احداث مسجد مرقوم مانعی ندارد.

۱۳۹۲/۹/۱۰

انجمن داوطلبان خدمات اجتماعی مؤسسه ای است که با اخذ مجوز قانونی به منظور ارائه خدمات مورد نیاز به نیازمندان آزاد شده از زندان، به ویژه زنان و کودکان تأسیس شده است و داوطلبانه به صورت رایگان به آنان خدمت می۔ کنند. از آنجا که بخش قابل توجهی از نیازمندان مورد هدف این انجمن، مورد پذیرش جامعه قرار نگرفته و بعضا از سوی خانواده ها نیز طرد می شوند، بیم آن میرود که این امر از یکسو موجب تکرار جرم و از سوی دیگر باعث بروز ناامنی هر چه بیشتر جامعه گردد. از این رو می طلبد تا با جلب حمایتهای آحاد مختلف اجتماع نسبت به این مهم و همچنین ارتقای سطح فرهنگ و اعتقادات مذهبی اینان از طریق فعالیتهای مددکاران، روانشناسان و کارشناسان امور اجتماعی، همتی مضاعف داشت. بنابراین برخی از افراد خیر مسلمان تمایل دارند بخشی از وجوهات شرعی و صدقات خود را به این امر اختصاص دهند. آیا به نظر حضرتعالی این امر جایز است؟

صرف صدقه، زکات، کفاره و یک پنجم سهم مبارک امام برای مصرف مرقوم مانعی ندارد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

سرطان پستان، شایع ترین سرطان زنان است که ۳۲ درصد از کل سرطانهای زنان و ۱۹ درصد از مرگ و میر زنان مبتلا به سرطان را شامل می شود. با توجه به اهمیت پیشگیری و تشخیص زودرس این بیماری، مرکز بیماریهای پستان، در سال ۱۳۷۵ در جهاد دانشگاهی تأسیس شده و هم اکنون به نام مرکز تحقیقات سرطان پستان در کشور، خدمات درمانی جامع؛ در قالب یک کلینیک مشترک بیماریهای پستان، به بیش از هشتاد هزار نفر مراجعه کننده خدمات درمانی ارائه داده است. همچنین با انجام دهها طرح پژوهشی، زوایای مختلف کلینیکی، سلولی و مولکولی و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.از آنجایی که زنان به عنوان همسر و مادر، رکن اساسی هر خانواده هستند و ابتلای به سرطان پستان، تحقيقا هر خانواده ای را به صورت جدی تحت تأثير قرار می دهد، در کنار فعالیتهای پژوهشی و خدمات درمانی این مجموعه، "مجمع یاوران و حامیان بیماران سرطان پستان" با هدف کمک به انجام تحقیقات علمی در این حوزه و تجهیز مرکز درمانی به دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز و تسکین آلام زنان مبتلا به این سرطان و خانواده های آنان، با کمک به بیماران بی بضاعت تشکیل شده است. آیا پرداختن ثلث سهم مبارک امام تخلفظن جهت استفاده در موارد مذکور، جایز است؟

با رعایت اولویت افراد با ایمان در درمان)، جائز است.

۱۳۹۱/۶/۱۵

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

موسیقی و لهو لعب

No image

نماز آیات

No image

نماز استیجاری

No image

نماز جماعت در ادارات

No image

نماز جمعه

پر بازدیدترین ها

No image

مجسمه سازی

No image

بلاد کبیره

No image

نماز استیجاری

No image

تخریب و بازسازی مسجد

No image

احکام روزه

Powered by TayaCMS