طواف زیارت

طواف زیارت

طواف زيارت

امامي

25 ـ جايز است، بلکه مستحب است روز عيد که از اعمال منا فارغ شد بيايد به مکّه براي بقيه اعمال، جايز است تأخير بيندازد تا روز يازدهم و بعيد نيست که جايز باشد تأخير آن تا آخر ذيالحجه; به اين معني که روز آخر ذيالحجه هم اگر آمد و اعمال را بجا آورد مانع ندارد.

شافعي و حنفي

25 ـ بهترين وقت براي اداي اين طواف، روز دهم ذيالحجه است ولي اگر تا پيش از غروب آفتاب روز دوازدهم نيز انجام گردد، جايز است.

اگر کسي طواف زيارت را از غروب دوازدهم به تأخيز انداخت، طبق فقه حنفي، يک دم لازم ميگردد، اما طبق فقه شافعي دم لازم نيست ولي تأخير آن بعد از ايام التشريق مکروه است.

امامي

26 ـ جايز نيست طواف حج و نماز و سعي و طواف نساء و نماز آن را قبل از رفتن به عرفات و بجا آوردن اعمال عرفات و مشعر و اعمال سه گانه منا بجا آورد در حال اختيار.

شافعي و حنفي

26 ـ سنت است که اين طواف بعد از رمي به حلق يا تقصير و قرباني انجام شود.

طبق مذهب حنفي، پيش از اين سه عمل نيز ميتوان طواف زيارت بجا آورد ولي در فقه شافعي اين رخصت نيست و طواف زيارت حتماً بايد بعد از اعمال فوق انجام شود.

امامي

27 ـ بعداز بجاآوردن طواف زيارت و نماز آن و سعي بين صفا و مروه، به تفصيلي که گذشت، حلال ميشود بر او بوي خوش ولي زن بر او حرام است.

بعد از بجاآوردن طواف نساء و نماز آن... حلال ميشود بر او زن نيز.

شافعي و حنفي

27 ـ بعد از انجام اين طواف، از احرام خارج و کلّيه محرمات; از جمله مباشرت با همسر که بعد از تحلّل اول همچنان باقي بود بر حاجي حلال ميگردد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

نماز طواف

No image

بیتوته در منا

No image

رمی جمرات سه گانه

No image

طواف وداع

No image

قرائت

پر بازدیدترین ها

No image

قرائت

No image

رمی جمرات سه گانه

No image

طواف وداع

No image

نماز طواف

No image

بیتوته در منا

Powered by TayaCMS