ح - محرمات به سبب لواط

ح - محرمات به سبب لواط

ح - محرمات به سبب لواط

حديث شريف:

1 - در صحيح ابن ابى عمير از ابو عبد اللَّه‌عليه السلام درباره مردى که باپسرکى بازى کرده رسيده است که فرمود: "اگر در آن پسر دخول‌شده، دختر وخواهر آن پسر بر آن مرد حرام گردد."(140)

2 - نيز از امام‌عليه السلام درباره مردى که با پسرکى بازى کرده پرسش شدکه آيا مادر اين پسرک بر آن مرد حلال است؟

حضرت‌عليه السلام فرمود: "اگر در او دخول شده، نه."(141)

3 - امام‌عليه السلام درباره مردى که با برادر زنش جمع شده مى‌فرمايد:"اگر در او دخول کرده باشد، زنش بر او حرام گردد."(142)

تفصيل احکام:

عمل زشت )لواط( - والعياذ باللَّه - يکى از عوامل تحريم‌هميشگى است. پرداختن به چنين انحرافى موجب تحريم نسبت به‌خويشاوندان شخص مفعول مى‌شود، که تفصيل آن را ذيلاً بيان‌مى‌داريم:

1 - اگر کسى با ديگرى - والعياذ باللَّه - لواط کرد ودخول - حتى به‌مقدارى از ختنه‌گاه - صورت گرفت، مادر مفعول ومادران مادر اوهرچه بالا روند بر فاعل حرام گردد ودختر ودختران ونوادگان‌دخترش هرچه پايين آيند وخواهرش نيز بر او حرام شود، ودر اين‌ميان تفاوتى نيست که آيا مفعول بزرگ يا کوچک بوده باشد، واحوطتحريم است اگرچه فاعل هم کوچک بوده باشد اگر چه اقوى خلاف‌آن است.

2 - بر عکس مسأله فوق، مادر فاعل ودختر وخواهرش بنا به نظراقوى بر مفعول حرام، نگردد.

3 - اگر مفعول، خنثى باشد مادر ودختر خنثى بر فاعل حرام‌مى‌شود، زيرا اين گونه آميزش جنسى )اگر خنثى مذکر باشد( لواطو)در صورتى که مؤنث باشد( زنا محسوب مى‌شود، وحکم تحريم،هر دو صورت را در برمى گيرد.

4 - احوط، حرمت مادر ودختر مفعول است بر فاعل، اگر چه‌لواط پس از ازدواج با يکى از اين دو باشد، بويژه آن که اگر مرد زن راطلاق دهد، وبخواهد از نو با او ازدواج کند.

5 - اين حکم، مادر وخواهر ودختر رضاعى را نيز در برمى گيرد.

6 - اين حکم حالت اجبار وشبهه را در بر نمى‌گيرد، اگر چه‌احوط، انتشار حرمت است.

7 - اگر شک کرد که ادخال صورت گرفته يا نه اصل را بر عدم‌مى‌نهد.

8 - باکى نيست اگر پسر فاعل با دختر يا خواهر مفعول يا مادر اوازدواج کند، ولى بهتر است با دختر او ازدواج نکند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

الف - شرایط صیغه عقد

No image

ب - شرایط عاقد

No image

تعریف

No image

حدیث شریف

No image

تفصیل احکام

Powered by TayaCMS