2 - نزدیکى با زنان :

2 - نزدیکى با زنان :

2 - نزديکى با زنان :

مسأله 119 - نزديکى با زنان (جماع ) در اثناى عمره تمتع وعمره مفرده وحج وبعد از آن , پيش از بجا آوردن نماز طواف نساء بر محرم حرام است .

مسأله 120 - هرگاه در عمره تمتع از روى علم وعمد بازنى از عقب يا جلو نزديکى نمايد, چنانچه پـس از فـراغـت از سعى باشد, عمره اش فاسد نمى شود وکفاره بر اوواجب مى شود, وکفاره اش يک گـوسـفـند است وبنابراحتياط يک شتر ويا يک گاو است , وچنانچه پيش از سعى باشد کفاره اش مـانـنـد گـذشـته است وعمره اش نيز بنابراظهر باطل نمى شود, ولى احتياط اين است که عمره راپيش از حج در صورت امکان اعاده نمايد, ودر صورت عدم امکان , در سال بعد حج را اعاده کند.

مسأله 121 - هرگاه کسى که احرام حج بسته قبل ازوقوف در مزدلفه از روى علم وعمد با زن خـود قـبلا ودبرانزديکى نمايد, حج او وحج آن در صورتى که محرم وداناوراضى به اين عمل بوده بـاطـل مـى شود, وبر هر يک واجب است حج را تمام نموده وکفاره داده وحج را درسال بعد اعاده نـمـايـد, خواه حجشان واجب باشد يامستحب , ولى اگر زن مجبور بر اين عمل بوده حجش فاسد نـمى شود وبر مرد دو کفاره واجب مى شود وبر زن چيزى نخواهد بود. وکفاره اين عمل در صورت قدرت وتمکن , يک شتر, ودر صورت عجز, يک گوسفند است ,وواجب است بين آن مرد وآن زن از جـاى وقـوع ايـن عـمـل در ايـن حج وحجى که بعدا اعاده خواهند کرد جدايى باشد تا آنکه پس از وقـوفـيـن بـه آن مـحـل بـرسـنـد, وهرگاه نزديکى پس از گذشتن از منى به عرفات باشد لازم است جدايى آنها تا وقت نحر در منى مستمر باشد, واحوط اين است که جدايى آنها تا فراغت از تمام اعمال حج استمرارداشته باشد.

مسأله 122 - هرگاه محرم بعد از وقوف در مزدلفه ازروى علم وعمد با عيال خود نزديکى کند, چـنـانـچـه پـيـش از طـواف نساء باشد مانند گذشته کفاره بر او واجب مى شود ولى حجش فاسد نـمـى شـود, وهـمچنين است اگراين عملش پيش از دور پنجم طواف نساء باشد, واما اگربعد از طواف نساء بوده کفاره نيز ندارد.

مسأله 123 - کسى که از روى علم وعمد در عمره مفرده بعد از سعى با زن خود نزديکى نمايد, مـانـنـد سابق کفاره براو واجب مى شود ولى عمره اش فاسد نمى شود, ولى اگرقبل از سعى باشد کـفـاره واجب است وبايد بعد از اتمام عمره تا ماه ديگر در مکه توقف نمايد سپس به يکى ازمواقيت رفته واز آنجا براى عمره دوم محرم شود.

مسأله 124 - کسى که از احرام درآمده اگر با زن خود که در حال احرام است نزديکى نمايد, کفاره بر زن واجب مى شود, ولى مرد بايد غرامت آن را بدهد, وکفاره اش يک شتر است .

مسأله 125 - شـخـص محرم هرگاه از روى نادانى يافراموشى با زن خود نزديکى نمايد, عمره وحجش صحيح است وکفاره اى بر او واجب نمى شود, واين حکم نسبت به ساير محرماتى که موجب کفاره است وذيلا بيان مى شود نيز جارى است , به اين معنى که هر عملى که ازمحرم از روى جهل ونسيان سر بزند کفاره ندارد, مگرموارد ذيل : 1 - آن که طواف حج را فراموش نموده وبا عيال خودنزديکى نمايد, يا مقدارى از سعى را در عمره تـمتع فراموش نموده واز احرام درآمد به گمان اينکه فارغ شده است از سعى , ويا آنکه بعد از سعى وقبل از تقصير بجهت ندانستن حکم , با زن خود نزديکى کند.

2 - کسى که دست خود را بيخود بر سر يا ريش خودبکشد ويک يا دو مو از آن بيفتند.

3 - آن که بدن خود را روغنمالى کند از روى نادانى .وحکم تمام اينها در جاى خود ذکر خواهد شد ان شاءاللّه تعالى .

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

تروک احرام

No image

19 - پوشاندن سر بر مردان :

No image

3 - بوسیدن زن :

No image

15 - کشتن جانور بدن :

Powered by TayaCMS