جاى کشتن کفارات احرام

جاى کشتن کفارات احرام

جاى کشتن کفارات احرام

مسأله 315 - جماعتى از فقها فرموده اند کفاره اى

که به جهت صيد واجب شده است اگر در احرام عمره

باشد جاى کشتن آن مکه مکرمه است واگر در احرام حج

باشد جاى کشتن منى است ولى ظاهر آن است که تقديم

ذبح در همان محل صيد جائز است .

مسأله 316 - کفاراتى که به جهت غير از صيد از

اسباب گذشته واجب مى شود چنانچه آن سبب در احرام

حج باشد اظهر اين است که جائز است که تأخير بياندازد تا

برگشتن به شهر خود اگرچه افضل آن است که در منى

بکشد .

وچنانچه در احرام عمره مفرده باشد مخير است بين

کشتن در مکه يا کشتن در منى .

/ صفحة 162 /

وچنانچه در عمره تمتع باشد بنابر احتياط يا در مکه يا

در منى ذبح شود وذبح در منى افضل است وچنانچه تأخير

بياندازد تا برگشتن به شهر خود همان جا ذبح نمايد مجزى

است .

مسأله 317 - کفارات ديگر غير از ذبح چه آن که

جنايت در احرام حج باشد يا در احرام عمره مخير است

مکلف در مصرف بين مکه ومنى ولازم نيست بخصوص

اهل آنجا داده شود وشرط نيست که بخصوص فقراء شيعه

بدهد بلکه مى تواند به فقراء غير شيعه هم بدهد .

مسأله 318 - روزه اى که کفاره بعضى امور است ،

معينى ندارد مى توان تأخير انداخت تا برگشتن به شهر

خود .

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

مصرف خمس (آیت الله عبدالله جوادی آملی)

مال خمسی، به شش سهم تقسیم می شود: سه سهم (نصف خمس آن، برای خدا و پیامبر و امام تلاافته است که به امام می رسد، و در دوران غیبت باید آن را به فقیه جامع شرایط فتوا پرداخت کنند....
No image

احکام خرید و فروش (آیت الله عبدالله جوادی آملی)

بر هر بالغ و عاقل، لازم است احکام معاملات را برابر فتوای فقيهان جامع شرایط یاد بگیرد تا به حرام آلوده نشود و معامله باطلی انجام ندهد....
No image

شرایط فروشنده و خریدار (آیت الله عبدالله جوادی آملی)

فروشنده و خریدار باید دارای اوصاف زیر باشند: ۱. بالغ باشند. ۲- عاقل باشند، نه دیوانه. ۳. رشید باشند، نه سفيه. ۴. قصد جدی نسبت به معامله داشته باشند، نه شوخی. ۵. مجبور دیگری نباشند، بلکه مختار باشند.....
Powered by TayaCMS