احرام قبل از میقات

احرام قبل از میقات

احرام قبل از ميقات

سوال 87 :

آيا احرام بستن از ميقات بهتر است يا احرام بستن به واسطه نذر، قبل از رسيدن به ميقات؟

جواب :

احرام بستن از ميقات، افضل و احوط است.

سوال 88 :

کسى که با حالت احرام به جدّه مى‌آيد و بعد وسايل سفر به مدينه منوّره برايش فراهم مى‌شود و احرام خود را باطل مى‌نمايد و به مدينه مى‌رود و تصميم مى‌گيرد که در بازگشت به سوى مکه در مسجد شجره مُحرم شود، حکمش چيست؟

جواب :

اگر قبل از رسيدن به جدّه به طور صحيح مُحرم شده باشد (مانند مُحرم شدن با نذر)، تا انجام دادن اعمال عمره و تقصير کردن، بر احرامش باقى است و احرامش با نيّت و در آوردن لباس احرام، باطل نمى‌شود؛ ولى اگر احرامِ قبل از جدّه او به هر دليلى صحيح نبوده، احرام او از مسجد شجره صحيح و براى انجام دادن اعمال کافى است.

(515)

سوال 89 :

عده‌اى بدون نذر کردن در هواپيما مُحرم شده‌اند، حکم آن چيست؟

جواب :

احرامشان صحيح نيست.

سوال 90 :

اگر کسى براى انجام دادن عمره، به واسطه نذر، در خانه‌اش مُحرم شود و پس از اعمال متوجه شود که نذرش منعقد نشده بوده، حکم حجّش چيست؟

جواب :

اگر بعد از اعمال حج يا در بين اعمال حج متوجه شود، عمره‌اش صحيح است و همچنين است اگر بعد از اتمام عمره تمتّع متوجه شود و وقت اعاده عمره را نداشته باشد و اگر بعد از عمره و قبل از اعمال حج متوجه شود و وقت اعاده داشته باشد، بايد به همان ترتيبى که در مسأله 212 مناسک حج آمده، مُحرم شود و عمره تمتّع را اعاده کند؛ ولى اگر قبل از اتمام عمره تمتّع متوجه شود، در صورت وسعت وقت، به همان ترتيبِ مسأله 212 مناسک حج مُحرم شود و عمره تمتّع را اعاده کند و اگر وقت تنگ است، عمره تمتّع او باطل است و براى حج، بايد به نيّت حجّ اِفراد مُحرم شود و مجزى است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

احرام قبل از میقات

No image

احرام از وادى السیل

No image

احرام از غیر میقات

No image

احرام از جدّه و رابُغ

Powered by TayaCMS