فرقه هاى صوفیه

فرقه هاى صوفیه

فرقه هاى صوفيه

احکام غير مسلمين/ فرقه هاى صوفيه …

سوال :

نظر مبارک در مورد صوفيه و عقائد آنها چيست؟

جواب :

صوفيه با فرقه ها و انشعابات بسيارى که دارند اگر چه در انحراف در يک سطح نيستند و بسا برخى از آنان خارج از ربقه اسلام شمرده نشوند در مجموع منحرفند و عقائد خاصه اى که دارند غير اسلامى است.

سوال :

اگر در مسأله غلات و مجسمه و مجبره و صوفيه که مرحوم سيد در عروه دارد نظرى داريد مرقوم فرمائيد.

جواب :

نظر حقير همانند نظر شريف استادنا الاعظم الزعيم الاکبر آيت الله العظمى بروجردى ـ قدس سره ـ با نظر مرحوم سيد صاحب عروه ـ اعلى الله مقامه ـ مطابق است، مع ذلک به مؤمنين توصيه مى نمايم که بطور کلى اگر چه ترتيب آثار کفر و احکام کافر همانطور که در عروه فرموده است با عدم التزام و عدم التفات به لوازم فاسده اين عقايد بر آنها نشود، از معاشرت و مجالست و مخصوصاً مزاوجت و رفاقت با آنها جداً پرهيز و احتراز نمايند که معرض خطرات و مفاسد بزرگ است.

سوال :

نظر حضرتعالى در مورد بر خورد با بهائيت و تصوّف چيست؟

جواب :

بطور کلى برخورد مساعدتى و موافقت آميز و هر ارتباطى که موجب ترويج و تقويت فرق ضاله باشد جائز نيست و ترک مصاحبت و مجالست با آنها لازم است.

سوال :

رفتن به خانقاه دراويش (صوفيه) جهت استماع مرثيه و سوگوارى ائمه اطهار عليهم السلام، يا اقامه فاتحه و شرکت در آن جايز است يا خير؟

جواب :

ترويج باطل است و جائز نيست.

سوال :

کمک به ساختمان خانقاه دراويش و هرگونه مساعدت هاى جنسى به آنان چگونه است؟

جواب :

کمک به ساختمان خانقاه و همچنين هر کمک جنسى که مربوط به مسلک و مرام آنها باشد جائز نيست.

سوال :

در مجالس صوفيه، شرکت کردن و يا جنس خريدن از آنها جايز است يانه؟

جواب :

شرکت در مجالس آنها جائز نيست وجنس خريدن هم اگر موجب تقويت آنها بشود جائز نيست.

سوال :

سه سال پيش به علت عدم آگاهى به حکم شرعى مسئله، خانمى را از اهل فرقه عَلىُ اللهى) به صورت عقد عادى به عنوان همسرى انتخاب کرده ام در اين مدت به علت داشتن مذهب خاص خودش به انجام تکاليف شرعى مقيد نيستند نماز نمى خواند، روزه نمى گيرد و ساير تکاليف شرعى را انجام نمى دهد و از فرقه خود پيروى مى کند بنابراين: آيا عقد ما صحيح است يا خير؟ اگر باطل است حق مهريه و ساير حقوق را دارند يا نه؟ تکليف بچه هاى ما چيست؟

جواب :

به طور کلى در نظير مورد سوال، چنانچه زوجه واقعاً حضرت اميرالمؤمنين (ع) را خدا بداند عقد باطل و جدايى زوج از او لازم است و محتاج به طلاق نيست و چون زوج نمى دانسته و ازدواج نموده بچه در فرض سوال ملحق به پدر و شرعاً محکوم به حلال زاده بودن است و نسبت به لزوم پرداخت مهريه با اينکه زوجه موصوفه محکوم به کفر است وجهى به نظر نمى رسد. والله العالم

سوال :

آيا فرقه اى که خود را اهل حق مى نامند مسلمانند يا نه؟ و اگر مسلمانى، از اين فرقه را بکشد قصاص نمودن آن مسلمان جايز است؟

جواب :

در مورد سوال، کسانى که حضرت على(عليه السلام) راخدا مى دانند و يا منکر يکى از ضروريات اسلام باشند محکوم به کفر هستند و مسلمان را به جهت قتل کافر نمى شود قصاص کرد ولى حاکم شرع طبق موازين مى تواند قاتل را تعزير نمايد. والله العالم

سوال :

فرقه «على اللهى» که معروف به اهل حق مى باشند، عده اى از آنها در استانهاى متعدد کشور (همدان، کرمانشاه، سنندج، کنگاور) و روستاهاى آن منطقه سکونت دارند و عقيده اينها بر اين است که نه به اصول دين و نه به فروع دين) و ساير احکام اسلامى از قبيل غسل و غيره عمل نمى کنند، آيا ازدواج با آنها يا بالعکس چه حکمى دارد و غذا خوردن و معاشرت با آنها چه حکمى دارد.

جواب :

اگر فرقه مذکوره، حضرت اميرالمؤمنين(عليه السلام) را خدا بدانند يا منکر ضرورى دين مانند نماز و روزه و مانند اينها شوند کافرند و واضح است که ازدواج با آنها جائز نيست و باطل است واگر آن بزرگوار را خدا ندانند و منکر ضرورى دين هم نشوند چون انحرافات عقيدتى و اخلاقى و عملى بسيار دارند ازدواج با آنها محلّ اشکال است بلکه اجتناب از آن لازم است بلى افرادى از آنها که قائل بشهادتين ميباشند و اقرار بعقائد باطله و انکار ضروريات دين از آنها ثابت نيست محقون الدم و مال و جان و عرضشان محترم است.

سوال :

آيا بلند گذاشتن شارب تا روى لب استحباب دارد يا نه؟

جواب :

استحباب ندارد و به عنوان تشبه به فرقه صوفيه حرام است.

سوال :

اينجانب مدتى است در خصوص فرقه هاى دراويش تحقيق مى نمايم که يک فرقه على اللهى هستند و فرقه ديگر 6 امامى و قادريه، خاکسارى و... ولى با فرقه اى که خود را کامل ترين و بهترين شيعه ها مى دانند فرقه سلسله نعمت اللهى معروف به 121 بيشتر ارتباط داشته و تحقيق نمودم طبق تحقيقات اين حقير اکثر دراويش اين سلسله که اينجانب با آنها ارتباط داشته ام در شريعت خيلى ضعيف هستند و گاهاً اعتقادى هم ندارند چرا که اظهار ميدارند شريعت ظاهر است. و در همين رابطه وقتى سوال مى کنيم مقلد چه کسى هستيد مى گويند در حال تحقيق براى پيدا کردن مجتهد عادل و اعلم هستيم و فعلاً به احتياط عمل مى کنم و دستورات دينى را از نماينده قطب مان سوال مى کنيم چرا که قطب ما نائب امام زمان (عج) است و اکثر علماء و مجتهدين اين امر را تائيد نموده اند (البته به گفته دراويش) که اينجانب کتب آن فرقه را تهيه و مطالعه و به مطالبى برخورد کرده ام که از حضرتعالى استدعا دارم اين حقير را راهنمايى و رهنمود فرمائيد.

قطب آنان مصاحبه ايى انجام داده که در يکى از کتاب هاى آن فرقه به چاپ رسيده البته قطب مذکور مرحوم گرديده ولى جانشين آن کاملاً اعتقاد به مطالب فوق الذکر دارد. متن مصاحبه به پيوست ارسال و سوالاتى در خصوص متن مصاحبه مطرح مى گردد.

1 ـ در سوال 4 مصاحبه مطرح شده که ما دستورات ظاهرى را از مجتهدين مى گيريم و آنها بايد دستورات باطن و..، را از ما بگيرند نظر جنابعالى در اين خصوص چيست.

2 ـ در سوال 6 مصاحبه مطرح شده که ما جانشين امام زمان (عج) هستيم و اجازه نامه کتبى داريم خواهشمند است مرقوم فرمائيد صحت دارد يا خير؟

3 ـ در سوال 8 مصاحبه عنوان شده اجازه نامه در اين زمان موجود است، چرا علماء در اين خصوص پى گيرى نمى کنند تا صحت آن يا عدم صحت آن را به مردم ابلاغ دارند؟

4 ـ در سوال 12 مصاحبه مطرح شده جانشين قطب با الهام از خداوند تعيين ميشود آيا صحت دارد که از طرف خداوند وحى ميشود چگونه؟

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

دست دادن و معاشرت

No image

فرقه هاى صوفیه

No image

فرقه ضاله بهائیت

No image

کتب ضلال

پر بازدیدترین ها

No image

فرقه هاى صوفیه

No image

دست دادن و معاشرت

No image

فرقه ضاله بهائیت

No image

کتب ضلال

Powered by TayaCMS