نماز جماعت چند طبقه‌«اقتدا در طبقات مختلف‌»

نماز جماعت چند طبقه‌«اقتدا در طبقات مختلف‌»

نماز جماعت چند طبقه‌«اقتدا در طبقات مختلف‌»

128-اگر جاى ماموم بلندتر از امام باشد،در صورتى‌که بلندى آن به مقدار متعارف باشد اشکال ندارد،مثل‌آنکه امام در صحن مسجد و ماموم در پشت‌بام به‌نماز بايستد ولى اگر مثل ساختمانهاى چند طبقه اين زمان باشد،جماعت اشکال ندارد (5) .

129-س:مسجدى در کراچى[هست که در آن]نمازجماعت‌بر پا مى‌شود و داراى چهار طبقه و طبقه‌همکف است،حالت نمازگزاران در طبقات به شرح زيراست:

الف-بعضى از نمازگزاران طبقه اول،مى‌توانندامام جماعت و بعضى از نمازگزاران طبقه همکف راببينند.

ب-بعضى از نمازگزاران طبقه دوم و طبقه سوم‌مى‌توانند بعضى از نمازگزاران طبقه همکف را ببينندولى هيچکدام از آنان نمى‌توانند امام جماعت را که درطبقه همکف است‌ببينند.

ج-و اما نمازگزاران طبقه چهارم نمى‌توانندهيچکدام از نمازگزاران طبقه همکف و طبقه اول راببينند آنها فقط مى‌توانند بعضى از نمازگزاران‌طبقه دوم و طبقه سوم را ببينند.در اينجا اضافه مى‌کنم که در هر طبقه صفهاى نمازگزاران برپاست و هيچ‌طبقه تماما خالى نمى‌باشد و اتصال مامومين در هرطبقه با طبقه قبل حاصل است،آيا نماز جماعت درطبقات اول،دوم، سوم و چهارم،در مسجد فوق ان‌شاء الله قبول است‌يا خير؟

ج-در صورتى که طبقات نسبت‌به‌يکديگر علو فاحش( بلند زياد)نداشته باشد و کسى‌که در صف اول هر طبقه مى‌ايستد از صف‌قبل از خودش در طبقه قبل و لو يک نفر راببينند نماز صحيح است (6)

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

جا گرفتن براى نماز

No image

حسینیه و مهدیه

No image

شرایط امام جماعت

No image

پى‌نوشتها:

No image

شرایط نماز جماعت

Powered by TayaCMS