تغییر حسینیه به مسجد

تغییر حسینیه به مسجد

تغيير حسينيه به مسجد

23-س:زمينى را به نام ساختن حسينيه خريدارى‌کرده و ثلث قيمت آن را مى‌پردازند،و از مؤمنين هم به‌نام حسينيه پول جمع آورى مى‌کنند،ساختن بنا شروع‌شد و به خاطر تشخيص قبله،محرابى ساخته شد وهمينکه بنا نيمه تمام شد،عده‌اى گفتند:اگر مسجدبشود بهتر است و صاحب زمين هم گفت:اگر مسجدبشود،بقيه پولم(دو ثلث‌باقيمانده)را نمى‌خواهم،لذاقبض را به نام مسجد صاحب الزمان عليه السلام نمودند و بقيه‌بنا را به نام مسجد تمام نمودند و در حال حاضر از اين‌بنا به نام مسجد استفاده مى‌نمايند ولى اختلاف هنوزبر طرف نشده است،استدعا مى‌شود،آنچه را که حکم‌خداست مرقوم فرماييد تا تکليف خود را بدانيم.

ج-وقف زمين براى حسينيه اگر تمام نشده‌و قبض وقف حاصل نشده،تغيير آن به عنوان‌مسجد اشکال ندارد،ولى اگر تغيير بعد ازتماميت وقف حسينيه حاصل شده باشد، باطل است و آن محل مسجد نمى‌شود،اگرچه نماز در آنجا اشکال ندارد (23) .

24-س:شخص خيرى در جنب مسجد،زمينى به‌نيت‌حسينيه در اختيار مؤمنين قرار داده است،بعداامناى مسجد،آن زمين را با اجازه صاحب آن،جزءمسجد قرار داده‌اند،آيا احکام مسجد بر آن جارى است‌يا خير؟

ج-اگر وقف حسينيه،تمام شده و لو به‌اين نحو که به قصد حسينيه تحويل داده‌باشد،مسجد نمى‌شود و احکام مسجد برآن جارى نيست (24) .

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

زمین مسجد

No image

حیاط مسجد

No image

مسجد و حسینیه(باهم)

No image

تغییر و تبدیل مسجد

No image

تبدیل مسجد به حسینیه

پر بازدیدترین ها

No image

مقدمه

No image

ثواب ساختن مسجد

No image

تحقق عنوان مسجد

No image

زمین مسجد

No image

حیاط مسجد

Powered by TayaCMS