مسائل متفرقه محرمات احرام

مسائل متفرقه محرمات احرام

مسائل متفرقه محرمات احرام

«481» م - اگر حاجى در حال احرام براى سردرد دستمالى به دور سر ببندد اگرچه تمام سر را بگيرد کفاره ندارد.

«482» م - آنچه در حال احرام حرام است، سايه بر سار قرار دادن است. بنابراين اگر ماشين از زير پلهايى که در مسير واقع شده برود و بناچار محرمين از زير پلها عبور کنند يا در محل بنزين در زير سقف متوقف شوند و محرمين زير سقف قرار گيرند اشکالى پيدا نمى‌شود و کفاره ندارد.

«483» م - شخصى که با ماشين مسقف رانندگى مى‌کند بايد در هر احرام يک گوسفند کفاره بدهد و با تکرار پياده و سوار شدن کفاره تکرار نمى‌شود و همچنين در ساير موارد سايه بر سر قرار دادن.

«484» م - پوشيدن نعلينى که بندهاى عريى داشته باشد ولى تمام روى ارا نگيرد در حال احرام مانعى ندارد.

«485» م - در شب استضلال هست بنابر احتياط واجب پس جايز نيست محرم در شب با ماشين سقف‌دار به مکه برود و حکم هواى ابرى مانند شب است.

«486» م - جايز است از جاهاى دور مثل تهران با نذر محرم شود ولى اگر زير سقف سفر مى‌کند بايد کفاره بدهد.

«487» م - تزريق آمپول در حال احرام مانع ندارد ولى اگر موجب بيرون آمدن خون از بدن مى‌شود تزريق نکند مگر در مورد حاجت و ضرورت.

«488» م - در حرام بودن سايه بر سر قراردادن فرق است بين سايه‌اى که با شخص حرکت کند مثل چتر و ماشين مسقف و سايه ثابت مثل پل و تونل و غيره بنابراين سايه ثابت حکم سايه متحرک را ندارد پس زير پلها و تونلها رفتن ماشينهاى سرباز موجب اشکال نمى‌شود و فرقى بين اجبار و اختيار نيست ولى بر عبور از زير پلهايى که در جاده‌ها هست صادق نيست.

«489» م - کسى که حجش را باطل کند ا گر حج فاسد شده را به اتمام رسانده از احرام خارج شده وگرنه در احرام باقى است.

«490» م - بعد از آنکه محرم به منزل رسيد ولو در محله‌هاى جديد مکه که از مسجدالحرام دور هستند مى‌تواند براى رفتن به مسجدالحرام در ماشينهاى مسقف سوار شود يا زير سايه برود.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

محرّمات احرام

No image

مستحبات دخول مکه معظمه

No image

استفتائات کفارات احرام

No image

آداب دخول مسجد الحرام

Powered by TayaCMS