مسائل متفرقه حلق یا تقصیر در حج

مسائل متفرقه حلق یا تقصیر در حج

مسائل متفرقه حلق يا تقصير در حج

«1142» م - اگر قربانى بدليلى از روز تأخير افتاد، بايد حلق کند و از احرام خارج شود و بعد قربانى کند و باقيمانده از اعمال حج مثل طواف و دگر واجبات را بايد بعد از اتمام اعمال منى انجام دهد.

«1143» م - جواز تأخير حلق از روز عيد خلاف احتياط است همچنانکه بنابر احتياط واجب خلق در روز عيد باشد اگر نشد روز بعد از آن در ايام تشريق.

«1144» م - اگر حاجى براى قربانى به کسى وکالت دهد، تا وکيل او قربانى نکرده نمى‌تواند حلق کند ولى اگر با اعتقاد به اينکه وکيل او براى او قربانى کرده حلق کرد بعد معلوم شد که وکيل او هنوز قربانى نکرده، حلق مزبور کافى است و اگر بعد از حلق اعمال مکه را هم انجام داده باشد کفايت مى‌کند و لازم نيست آنها را اعاده کند.

«1145» م - کسانى که سال اول حج آنها است و وظيفه آنها سر تراشيدن مى‌باشد بنابر احتياط، جايز نيست بواسطه زيادى مو، اول سر را ماشين کنند و بعد آن را بتراشند هر چند فوراً بتراشند و در صورت علم و عمد کفاره دارد.

«1146» م - کسى که بخواهد ديگرى را حلق نمايد نمى‌تواند قبل از اينکه خودش حلق يا تقصير کند سر او را بتراشد ولى مى‌تواند ناخن ديگرى را براى تقصير بگيرد، و ازاله موى ديگرى نيز قبل از خارج شدن از احرام نيست ولو براى تقصير .

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

واجبات منى

No image

مستحبات رمى جمرات

No image

استفتائات حلق و تقصیر

No image

مستحبات حلق

Powered by TayaCMS