5 ـ نگاه کردن به زن و بازى شهوت انگیز با او

5 ـ نگاه کردن به زن و بازى شهوت انگیز با او

5 ـ نگاه کردن به زن و بازى شهوت انگيز با او

مسأله 229 : براى محرم جايز نيست که با زن خود بازى شهوت انگيز نمايد ، و اگر اين کار را کرد منى از او بيرون آمد ، بايد يک شتر کفاره بدهد ، و در صورت نداشتن بايد يک گوسفند کفاره بدهد ، و در صورتى که نگاه کردن محرم به زنش از روى شهوت موجب بيرون آمدن منى از او باشد ، بايد از آن پرهيز کند ، بلکه احوط و اولى آنست که از آن پرهيز کند اگر چه موجب بيرون آمدن منى نباشد .

و چنانچه از روى شهوت به زنش نگاه کرد و منى از او بيرون آمد ، بنابر احتياط بايد يک شتر کفاره بدهد ، و امّا اگر منى بيرون نيامد و يا بدون شهوت به او نگاه کرد و منى بيرون آمد ، کفاره واجب نيست .

مسأله 230 : اگر محرم به غير زن خود نگاه کند نگاهى که بر او جايز نيست پس اگر منى از او بيرون نيامد ، کفاره اى بر او واجب نخواهد بود ، و اگر بيرون آمد ، بايد کفاره بدهد ، و احتياط اين است که اگر وضع مالى و دارائى اش خوب باشد يک شتر کفاره بدهد ، و اگر متوسّط باشد يک گاو کفاره بدهد ، و بنابر اظهر اگر فقير باشد کافى است که يک گوسفند کفاره بدهد .

مسأله 231 : لذت بردن شخص محرم از زن خود به وسيله صحبت کردن و همنشين شدن و مانند آن است ، اگرچه احتياط در اين است که محرم هر گونه لذت بردن از زن خود را ترک کند .

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

تروک احرام

No image

واجبات طواف

No image

احکام نیابت

No image

17 ـ روغن مالى بدن

Powered by TayaCMS