1 ـ احرام

1 ـ احرام

1 ـ احرام

مسأله: اوّلين واجب از اعمال حج تمتّع: احرام است، و اين احرام با احرام عمره تمتّع از نظر کيفيّت، شرايط، واجبات و محرمات بيست و پنجگانه يکى است، تنها در دو مورد اختلاف دارد: 1 ـ در نيّت فرق مى‌کند بطورى که در احرام عمره قصد مى‌کرد: (محرم مى‌شود به احرام عمره تمتّع قربة الى الله تعالى) و در احرام حج قصد مى‌کند (محرم مى‌شوم به احرام حج تمتّع قربة الى‌ الله تعالى). 2 ـ در ميقات فرق مى‌کند، و ميقات عمره تمتّع قبلاً بيان شد، و امّا ميقات احرام حج تمتّع شهر مکّه مکرّمه است و از هرجاى شهر که باشد اشکالى ندارد، و بين مکه قديم و جديد فرقى نيست، البتّه بهتر است در مسجد الحرام احرام ببندد، بلکه احرام نزد مقام ابراهيم (ع) و يا در حجر اسماعيل (ع) افضل است.

مسأله: بهترين اوقات براى احرام حج: روز ترويه است (هشتم ذى‌الحجّه) و اگر روز هشتم محرم نشد لازم است روز نهم احرام بپوشد و به عرفات برود.

مسأله: اگر نتواند از مکّه مکرّمه احرام ببندد از هر جا که ممکن است ـ حتى از خود عرفات ـ محرم شود.

مسأله: اگر عالماً و عامداً از غير مکه معظّمه براى حج محرم شد احرامش باطل است و بايد به مکّه برگردد و تجديد احرام نمايد، و اگر بر نگشت و تجديد احرام نکرد حجّش باطل است.

مسأله: اگر از روى جهل و يا فراموشى از غير مکّه مکرّمه محرم شد بايد به مکّه برگردد و احرام را تجديد نمايد و اگر امکان برگشت نبود واجب است در هرجا که هست احرام را تجديد نمايد و حجّش صحيح خواهد بود.

مسأله: اگر به کلّى احرام را فراموش کند تا اينکه کليه اعمال حج را انجام داد حجش صحيح است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

1 ـ احرام

No image

2 ـ وقوف در عرفات

No image

3 ـ وقوف در مشعر الحرام

No image

4 ـ رمى جمره عقبه

No image

5 ـ قربانى

پر بازدیدترین ها

No image

7 ـ طواف زیارت

No image

9 ـ سعى بین صفا و مروه

No image

6 ـ حلق یا تقصیر

No image

8 ـ دو رکعت نماز طواف

Powered by TayaCMS