رمى سه جمره

رمى سه جمره

رمى سه جمره

کسى که حج تمتع ميکند بايد روز يازدهم ودوازدهم سه جمره يعنى جمره اولى وجمره وسطى وجمره عقبه را به ترتيب رمى کند يعنى به هر يک آنها هفت سنگ ريزه بيندازد واگر در حال احرام شکار کرده يابه جهت ديگرى که در مسأله 130 گفته شد بايد شب سيزدهم را در منى بماند واجب است روز سيزدهم را هم رمى کند .

(مسأله 134) اگر به ترتيب بر سه جمره سنگ نيندازد بايد دوباره طورى سنگ بيندازد که ترتيب بعمل آيد .

(مسأله 135) اگر بعد از آن که به يکى از سه جمره چهار سنگ انداخت از روى فراموشى مشغول جمره ديگر شود اشکال ندارد وبايد بعد ازتمام شدن جمره اى که مشغول است سه سنگ ديگر به جمره اى که چهار سنگ به آن انداخته بيندازد واگر عمداً مشغول جمره ديگر شود احتياط واجب آنست که هفت سنگ بجمره اى که چهار سنگ به آن انداخته بيندازد ودوباره جمره بعد از آن را رمى کند ، واجبات ديگر رمى در اعمال منى گفته شد .

(مسأله 136) اگر در مکه يادش بيايد که رمى نکرده بايد به منى برگردد ورمى کند واگر بعد از بيرون رفتن از مکه يادش بيايد بايد در سال بعد خودش به منى برود ورمى کند ياديگرى را نايب بگيرد که رمى نمايد .

(مسأله 137) اگر مريض نا اميد باشد که بتواند در وقتى که بر او واجب است رمى کند ، در صورتى که ممکن باشد ، بايد سنگ را بدست بگيرد وديگرى بيندازد واگر ممکن نباشد ، بايد براى رمى نايب بگيرد وچنانچه موقعى خوب شود که وقت رمى نگذشته باشد احتياط مستحب آن است که خودش هم رمى نمايد .

(مسأله 138) اگر کسى عمداً رمى نکند حج او باطل نمى شود اگر چه احتياط مستحب آنست که در سال بعد دوباره به حج رود .

(مسأله 139) انسان نمى تواند براى روز گذشته يابراى روز بعد در شب رمى کند ، ولى اگر در روز نتواند رمى کند جايز است در شب آن روز رمى نمايد .

(مسأله 140) اگر رمى يک روز را فراموش کند وفرداى آن يادش بيايد بايد اول براى روز گذشته رمى نمايد بعد مشغول رمى آن روز شود .

(مسأله 141) کسى که حج ميکند اگر کفاره اى بر او واجب شود ، بايد آن را به فقير صدقه بدهد ، ولى اگر آن کفاره حيوان باشد ، بايد به نيت کفاره آن را سر ببرد وبعد به فقير تصدق نمايد .

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

واجبات منى

No image

رمی

No image

مستحبات رمى

No image

قربانى

No image

مستحبات قربانى

پر بازدیدترین ها

No image

رمى سه جمره

No image

ماندن در منى

No image

قربانى

No image

مستحبات تقصیر

Powered by TayaCMS