قنوت (آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی (ره))

قنوت (آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی (ره))

قنوت

مسأله 1126 :

در تمام نمازهاى واجب و مستحب، پيش از رکوع رکعت دوم مستحب است قنوت بخواند، و در نماز وتر با آن که يک رکعت مىباشد ، خواندن قنوت پيش از رکوع مستحب است، و نماز جمعه در هر رکعت يک قنوت دارد، و نماز آيات پنج قنوت، و نماز عيد فطر و قربان در رکعت اول پنج قنوت و در رکعت دوم چهار قنوت دارد.

مسأله 1127 :

مستحب است در قنوت دستها را مقابل صورت و کف آنها را رو به آسمان وپهلوى هم نگهدارد، و غير شست، انگشتهاى ديگر را بهم بچسباند و به کف دستها نگاه کند.

مسأله 1128 :

در قنوت هر ذکرى بگويد، اگر چه يک (سبحان الله) باشد، کافيست. و بهتر است بگويد: (لا إله إلا الله الحليم الکريم، لا إله إلا الله العلي العظيم سبحان الله رب السموات السبع، ورب الأرضين السبع، وما فيهن و ما بينهن ورب العرش العظيم، والحمد لله رب العالمين)).

مسأله 1129 :

مستحب است انسان قنوت را بلند بخواند، ولى براى کسى که نماز را به جماعت مىخواند، اگر امام جماعت صداى او را بشنود بلند خواندن قنوت مستحب نيست.

مسأله 1130 :

اگر عمدا قنوت نخواند قضا ندارد، و اگر فراموش کند و پيش از آن که به اندازه رکوع خم شود يادش بيايد، مستحب است بايستد و بخواند و اگر در رکوع يادش بيايد مستحب است بعد از رکوع قضا کند، و اگر در سجده يادش بيايد، مستحب است بعد از سلام آنرا قضا نمايد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

قنوت (امام خمینی (ره))

No image

قنوت

No image

قنوت

No image

قنوت

No image

قنوت

جدیدترین ها در این موضوع

استفتائات نذر

استفتائات نذر

یائِسِه

یائِسِه

وثیقه

وثیقه

نفقه

نفقه

No image

نری

Powered by TayaCMS