قنوت (آیت الله سید علی سیستانی)

قنوت (آیت الله سید علی سیستانی)

قنوت

مسأله 1126 :

در تمام نمازهاى واجب و مستحب , پيش از رکوع رکعت دوم مستحب است قنوت بخواند , ولى در نـمـاز شـفـع بـايد آن را رجاء آورد , و در نماز وتر با آنکه يک رکعت مى باشد , خواندن قنوت پيش از رکوع مستحب است , و نماز جمعه در هر رکعت يک قنوت دارد , و نماز آيات پنج قنوت , و نماز عيد فطر و قربان در رکعت اول پنج قنوت و در رکعت دوم چهار قنوت دارد.

مسأله 1127 :

مـسـتحب است در قنوت دستها را مقابل صورت و کف آنها را رو به آسمان و پهلوى هم نگهدارد و غير شست , انگشتهاى ديگر را به هم بچسباند و به کف دستها نگاه کند.

مسأله 1128 :

در قنوت هر ذکرى بگويد , اگر چه يک سبحان اللّه باشد , کافى است .

و بهتر است بگويد : لا اله الا اللّه الحليم الکريم , لا اله الا اللّه العلي العظيم سبحان اللّه رب السموات السبع , و رب الارضين السبع , و ما فيهن و ما بينهن و رب العرش العظيم , والحمد للّه رب العالمين .

مسأله 1129 :

مـسـتحب است انسان قنوت را بلند بخواند , ولى براى کسى که نماز را به جماعت مى خواند , اگر امام جماعت صداى او را بشنود بلند خواندن قنوت مستحب نيست .

مسأله 1130 :

اگر عمدا قنوت نخواند قضا ندارد و اگر فراموش کند و پيش از آنکه به اندازه رکوع خم شود يادش بـيايد , مستحب است بايستد و بخواند و اگر در رکوع يادش بيايد , مستحب است بعد از رکوع قضا کند , و اگـر در سـجـده يادش بيايد , مستحب است بعد از رکوع قضا کند و اگر در سجده يادش بيايد , مستحب است بعد از سلام آن را قضا نمايد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

قنوت (امام خمینی (ره))

No image

قنوت

No image

قنوت

No image

قنوت

No image

قنوت

Powered by TayaCMS