تعقیبات نماز (آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی)

تعقیبات نماز (آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی)

تعقيب نماز

مسأله 1131 :

مستحب است انسان بعداز نماز مقدارى مشغول تعقيب , يعنى خواندن ذکر ودعا وقرآن شود, وبهتر است پيش از آن که از جاى خود حرکت کند ووضو و غسل و تيمم او باطل شود, رو بـه قبله تعقيب را بخواند, و لازم نيست تعقيب به عربى باشد, ولى بهتر است چيزهايى را که در کـتابهاى دعا دستور داده اندبخواند.

و از تعقيب هايى که خيلى سفارش شده است تسبيح حضرت زهـرا (س )اسـت , کـه بـايـد بـه ايـن ترتيب گفته شود: 34 مرتبه اللّه اکبر, 33 مرتبه الحمد للّه و 33مرتبه سبحان اللّه , و مى شود سبحان اللّه را پيش از الحمد للّه گفت , ولى بهتر است بعد از الحمد للّه گفته شود.

مسأله 1132 :

مستحب است بعد از نماز, سجده شکر نمايد, و همين قدر که پيشانى را بقصد شکر بر زمين بگذارد کافى است , ولى بهتر است صد مرتبه يا سه مرتبه يا يک مرتبه , شکرا للّه , يا شکرا, يا عفوا بگويد, و نيز مستحب است هر وقت نعمتى به انسان مى رسد يا بلايى از او دور مى شود, سجده شکر بجا آورد.

صلوات بر پيغمبر (ص )

مسأله 1133 :

هر وقت انسان اسم مبارک حضرت رسول اکرم (ص ) مانند محمدواحمد (ص ) يا لـقب و کنيه آن جناب را مثل مصطفى وابو القاسم بگويد يا بشنوداگر چه در نماز باشد, مستحب است صلوات بفرستد.

مسأله 1134 :

موقع نوشتن اسم مبارک حضرت رسول (ص ), مستحب است صلوات را هم بنويسد و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مى کند, صلوات بفرستد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

Powered by TayaCMS