تعقیبات نماز (آیت الله سید علی محمد دستغیب)

تعقیبات نماز (آیت الله سید علی محمد دستغیب)

تعقيب نماز

مسأله 1125 :

مستحب است انسان بعد از نماز مقدارى مشغول تعقيب يعنى‌خواندن ذکر و دعا و قرآن شود. و بهتر است پيش از آن که از جاى خود حرکت و وضو و غسل و تيمّم او باطل شود، رو به قبله تعقيب را بخواند و لازم نيست تعقيب به عربى باشد، ولى بهتر است چيزهايى را که در کتابهاى دعا دستور داده‌اند بخواند و از تعقيب‌هايى که خيلى سفارش شده است، تسبيح حضرت زهرا(ع) است که بايد به اين ترتيب گفته شود: 34 مرتبه «اللَّه اکبر»، بعد 33 مرتبه «الحمد للَّه» بعد از آن 33 مرتبه «سبحان اللَّه» و مى‌شود «سبحان اللَّه» را پيش از «الحمد للَّه» گفت ولى بهتر است بعد از «الحمد للَّه» گفته شود.

مسأله 1126 :

مستحب است بعد از نماز، سجده شکر نمايد و همين قدر که پيشانى را به قصد شکر بر زمين بگذارد کافى است، ولى بهتر است صد مرتبه يا سه مرتبه يا يک مرتبه، «شُکراً للَّه» يا «شُکراً» يا «عَفواً» بگويد و نيز مستحب است هر وقت نعمتى به انسان مى‌رسد يا بلايى از او دور مى‌شود سجده شکر بجا آورد.

صلوات بر پيغمبر

مسأله 1127 :

هر وقت انسان اسم مبارک حضرت رسول‌(ص) مانند محمّد و احمد، يا لقب و کنيه آن جناب را مثل مصطفى و ابوالقاسم بگويد يا بشنود، اگرچه در نماز باشد، مستحب است صلوات بفرستد.

مسأله 1128 :

موقع نوشتن اسم مبارک حضرت رسول‌(ص) مستحب است صلوات را هم بنويسد و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مى‌کند صلوات بفرستد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

Powered by TayaCMS