تعقیبات نماز (آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی (ره))

تعقیبات نماز (آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی (ره))

تعقيب نماز

مسأله 1131 :

مستحب است انسان بعد از نماز مقدارى مشغول تعقيب، يعنى خواندن ذکر و دعا و قرآن شود، و بهتر است پيش از آن که از جاى خود حرکت کند و وضو و غسل و تيمم او باطل شود، رو به قبله تعقيب را بخواند. و لازم نيست تعقيب به عربى باشد، ولى بهتر است چيزهائى را که در کتابهاى دعا دستور داده اند بخواند، و از تعقيبهائى که خيلى به آن سفارش شده است، تسبيح حضرت زهرا سلام الله عليها است که بايد باين ترتيب گفته شود: ((34)) مرتبه الله اکبر، بعد از آن ((33)) مرتبه الحمد لله، بعد از آن ((33)) مرتبه سبحان الله و مىشود سبحان الله را پيش از الحمد لله گفت ولى بهتر است بعد از الحمد لله گفته شود.

مسأله 1132 :

مستحب است بعد از نماز، سجده شکر نمايد و همين قدر که پيشانى را به قصد شکر بر زمين بگذارد کافيست. ولى بهتر است صد مرتبه يا سه مرتبه يا يک مرتبه، شکرا لله يا عفوا بگويد. و نيز مستحب است هر وقت نعمتى به انسان مىرسد يا بلائى از او دور مىشود سجده شکر بجا آورد.

صلوات بر پيغمبر

مسأله 1133 :

هر وقت انسان اسم مبارک حضرت رسول الله (صلى الله عليه وآله) را مانند محمد و احمد يا لقب و کنيه آنجناب را مثل مصطفى و ابو القاسم بگويد يا بشنود، اگر چه در نماز باشد مستحب است صلوات بفرستد.

مسأله 1134 :

موقع نوشتن اسم مبارک حضرت رسول (صلى الله عليه وآله) مستحب است صلوات را هم بنويسند. و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مىکنند صلوات بفرستند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

Powered by TayaCMS