تعقیبات نماز (آیت الله حسین وحید خراسانی)

تعقیبات نماز (آیت الله حسین وحید خراسانی)

تعقيب نماز

مسأله 1131 :

مستحب است انسان بعد از نماز مقدارى مشغول تعقيب ، يعنى خواندن ذکر و دعا و قرآن شود ، و بهتر است پيش از آن که از جاى خود حرکت کند و وضو و غسل و تيمم او باطل شود رو به قبله تعقيب را بخواند ، و لازم نيست تعقيب به عربى باشد ، ولى بهتر است چيزهايى را که در کتابهاى دعا دستور داده اند بخواند ، و از تعقيبهايى که خيلى به آن سفارش شده است تسبيح حضرت زهرا ( عليها السلام ) است که به اين ترتيب گفته شود : سى و چهار مرتبه " الله اکبر " بعد از آن سى و سه مرتبه " الحمد لله " بعد از آن سى و سه مرتبه " سبحان الله " .

مسأله 1132 :

مستحب است بعد از نماز سجده ء شکر نمايد ، و همين قدر که پيشانى را به قصد شکر بر زمين بگذارد کافيست ، ولى بهتر است صد مرتبه ، يا سه مرتبه ، يا يک مرتبه " شکرا لله " يا " عفوا " بگويد ، و نيز مستحب است هر وقت نعمتى به انسان مى رسد يا بلايى از او دور مى شود سجده ء شکر به جا آورد .

صلوات بر پيغمبر ( صلى الله عليه وآله و سلم )

مسأله 1133 :

هر وقت انسان اسم مبارک حضرت رسول ( صلى الله عليه وآله و سلم ) را مانند محمد و احمد ، يا لقب و کنيهء آن جناب را مثل مصطفى وابو القاسم بگويد يا بشنود ، اگر چه در نماز باشد مستحب است صلوات بفرستد .

مسأله 1134 :

موقع نوشتن اسم مبارک حضرت رسول ( صلى الله عليه وآله و سلم ) مستحب است صلوات را هم بنويسند ، و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مى کنند صلوات بفرستند .

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

Powered by TayaCMS