قنوت (آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی)

قنوت (آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی)

قنوت

مسأله 1126 :

در تمام نمازهاى واجب ومستحب پيش از رکوع رکعت دوم مستحب است قنوت بـخـواند, و در نماز وتر با آن که يک رکعت مى باشد, خواندن قنوت پيش از رکوع مستحب است , و نـمـاز جـمعه دو قنوت دارد, يکى پيش از رکوع رکعت اول , و يکى بعد از رکوع رکعت دوم , و نماز آيـات در هـر رکعت پنج قنوت , ونماز عيد فطر وقربان در رکعت اول پنج قنوت , و در رکعت دوم چهار قنوت دارد.

مسأله 1127 :

مستحب است در قنوت دستها رامقابل صورت و کف آنها را رو به آسمان وپهلوى هم نگهدارد وغير شست , انگشتهاى ديگر را بهم بچسباند و به کف دستها نگاه کند.

مسأله 1128 :

در قنوت هر ذکرى بگويد, اگرچه يک سبحان اللّه باشد, کافى است و بهتر است بـگويد: لا اله الا اللّه الحليم الکريم لا اله الا اللّه العلي العظيم سبحان اللّه رب السموات السبع ورب الارضين السبع وما فيهن وما بينهن ورب العرش العظيم والحمد للّه رب العالمين .

مسأله 1129 :

مستحب است انسان قنوت را بلند بخواند, ولى براى کسى که نمازرا به جماعت مى خواند, اگر امام جماعت صداى او را بشنود, بلند خواندن قنوت مستحب نيست .

مسأله 1130 :

اگر عمدا قنوت نخواند قضا ندارد, و اگر فراموش کند و پيش از آن که به اندازه رکـوع خم شود يادش بيايد, مستحب است بايستد و بخواند.

و اگر دررکوع يادش بيايد, مستحب اسـت بـعـد از رکـوع قضا کند, و اگر در سجده يادش بيايد,مستحب است بعد از سلام نماز, قضا نمايد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

قنوت (امام خمینی (ره))

No image

قنوت

No image

قنوت

No image

قنوت

No image

قنوت

Powered by TayaCMS