حدى که براى بعضى از گناهان معین شده است (آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی)

حدى که براى بعضى از گناهان معین شده است (آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی)

حدى که براى بعضى از گناهان معين شده است

مسأله 2795 :

اگر کسى با يکى از محارم خود که مثل مادر وخواهر با او نسبت دارند زنا کند, به حکم حاکم شرع بايد او را بکشند.

و همچنين است اگر مرد کافر بازن مسلمان زنا کند.

و در اخبار بسيار وارد شده است که انجام دادن يکى از حدهاباعث مى شود که مردم کار نامشروع نکنند ودنيا وآخرت آنان را حفظ مى کند ومنفعتش براى آنان بيشتر است از اين که چهل روز باران ببارد.

مسأله 2796 :

اگر مرد مسلمان آزادى با غير محارم خود زنا کند, بدون اکراه زن ,بايد او را صد تـازيانه بزنند وچنانچه سه مرتبه زنا کند و در هر دفعه صد تازيانه اش بزنند, در دفعه چهارم بايد او را بکشند و اگر زن را اکراه نمايد, بايد آن مرد رابکشند.

مسأله 2797 :

اگر کسى که زن عقد دائمى يا کنيز مملوک دارد, و در حالى که بالغ وعاقل و آزاد بـوده بـا او نـزديـکى کرده , وهر وقت هم بخواهد مى تواند با او نزديکى کند, اگر با زنى که بالغه و عـاقـله است زنا کند, بايد او را سنگسار نمايند بلکه بعيدنيست جمع بين صد تازيانه که اول بزنند وسـنـگسار نمودن که بعد از تازيانه باشد واگر زن داشته باشد وتاکنون با او نزديکى نکرده باشد, بـايد علاوه بر صد تازيانه سراو را بتراشند و از شهرى که اين عمل را در آن مرتکب شده تا يک سال بيرون کنند.

مسأله 2798 :

اگر مرد مکلف عاقلى با مکلف عاقل ديگر لواط کند, اگر هر دو به اين عمل راضى بـاشـنـد بايد هر دوى آنان را بکشند و اگر يکى مکره باشد و از ترس جانش مرتکب شده او را نبايد کـشت وحاکم شرع مى تواند لواط کننده را با شمشيربکشد, يا زنده به آتش بسوزاند, يا دست وپاى او را بـبندد و از جاى بلندى به زيراندازد و با شرايطى که در مسأله 2796 گفته شد او را سنگسار نمايد.

مسأله 2799 :

اگر يک نفر کسى ديگر را امر کند که بناحق کسى را بکشد, درصورتى که قاتل وکـسى که به او دستور داده , هر دو مکلف و عاقل باشند, قاتل رابايد کشت و کسى را که امر کرده بايد حبس کرد تا بميرد.

مسأله 2800 :

اگر فرزندى , پدر يا مادر را عمدا بکشد, بايد او را بکشند, ولى اگرپدرى فرزند خـود را عمدا بکشد, بايد بدستورى که در احکام ديه گفته مى شود ديه بدهد وهر قدر حاکم شرع صلاح مى داند او را تعزير نمايد.

مسأله 2801 :

هرگاه کسى پسرى را از روى شهوت ببوسد, حاکم شرع از سى تانود و نه تازيانه هر قـدر صـلاح مـى داند به او مى زند, وروايت شده است که خداوندعالم دهانه اى از آتش به دهان او مـى زنـد و مـلائکه آسمان وزمين وملائکه رحمت وغضب براو لعنت مى کنند وجهنم براى او مهيا خواهد بود.

ولى اگر توبه کند توبه اوقبول مى شود.

مسأله 2802 :

اگر کسى مرد و زن را براى زنا يا دو نفر را براى لواط بهم برساند,بايد هفتاد وپنج تـازيـانـه به او بزنند و اگر مرد باشد علاوه بر هفتاد وپنج تازيانه ازمحلى که در آن محل اينکار را کرده بيرونش کنند.

مسأله 2803 :

اگر کسى بخواهد با زنى زنا کند, يا با پسرى لواط نمايد وبدون آن که او را بکشند جلو گيرى از او ممکن نباشد, کشتن او جايز است .

مسأله 2804 :

اگر شخص بالغ عاقل به مرد يا زن مسلمانى که بالغ و عاقل و آزاداست و علنا زنا کار نباشد نسبت زنا يا لواط بدهد, يا ولد الزنا بگويد, بايد هشتادتازيانه از روى لباس به او بزنند.

مسأله 2805 :

کسى که مکلف وعاقل است اگر از روى اختيار شراب بخورد دردفعه اول ودوم بـايـد اگر مرد باشد تمام بدنش را غير از عورت برهنه کنند وهشتاد تازيانه به او بزنند و در دفعه سوم يا چهارم بايد او را بکشند وزن را نبايد برهنه کنند.

مسأله 2806 :

کسى که مکلف وعاقل است اگر چهار نخود ونيم طلاى سکه دار ياچيز ديگرى را کـه بـه اين مقدار ارزش دارد بدزدد چنانچه شرايطى را که در شرع براى آن معين شده دارا باشد.

در دفعه اول بايد چهار انگشت دست راست او را از بيخ ‌ببرند وکف دست و شست او را بگذارند و در دفعه دوم بنابر احتياط بايد پاى چپ او را از وسط قدم ببرند و در دفعه سوم بايد او را حبس کنند تا بميرد و چنانچه مال دارد از مال خودش و اگر ندارد از بيت المال بدهند و در صورتيکه در زندان دزدى کند, بايد او را بکشند.

Powered by TayaCMS