هفتم از موارد تیمم (آیت الله حسین وحید خراسانی)

هفتم از موارد تیمم (آیت الله حسین وحید خراسانی)

هفتم از موارد تيمم

مسأله 685 :

هرگاه وقت به قدرى تنگ باشد که اگر وضو بگيرد يا غسل کند ، تمام نماز يا مقدارى از آن در خارج وقت واقع مى شود ، بايد تيمم کند ، مگر اين که وقت وضو يا غسل به اندازه ء تيمم باشد که در اين صورت بايد وضو بگيرد يا غسل کند .

مسأله 686 :

اگر عمدا نماز را به قدرى تأخير بيندازد که وقت وضو يا غسل نداشته باشد معصيت کرده ، ولى نماز او با تيمم صحيح است ، و احتياط مستحب آن است که قضاى آن نماز را هم با وضو يا غسل بخواند

. مسأله 687 - کسى که شک دارد که اگر وضو بگيرد يا غسل کند ، وقت براى نماز او مى ماند يا نه بايد تيمم نمايد

. مسأله 688 - کسى که به واسطهء تنگى وقت تيمم کرده و بعد از نماز با اين که مى توانسته وضو بگيرد ولى تا از دست دادن آب وضو نگرفته ، در صورتى که وظيفه اش تيمم باشد ، بايد براى نمازهاى بعدى دوباره تيمم نمايد

. مسأله 689 - کسى که آب دارد اگر به واسطهء تنگى وقت با تيمم مشغول نماز شود و در بين نماز آبى که داشته از دستش برود ، چنانچه وظيفه اش تيمم باشد ، احتياط مستحب آن است که براى نمازهاى بعدى دوباره تيمم کند .

مسأله 690 :

اگر انسان به قدرى وقت دارد که مى تواند وضو بگيرد يا غسل کند ، و نماز را بدون کارهاى مستحبى آن مثل اقامه و قنوت بخواند ، بايد غسل کند يا وضو بگيرد و نماز را بدون کارهاى مستحبى آن به جا آورد ، بلکه اگر به اندازه ء سوره هم وقت ندارد بايد غسل کند يا وضو بگيرد و نماز را بدون سوره بخواند .

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

Powered by TayaCMS