قنوت (آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی (ره))

قنوت (آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی (ره))

قنوت

مسأله 1126 :

در تمام نمازهاى واجب و مستحب، پيش از رکوع رکعت دوم مستحب است قنوت بخواند، و در نماز وتر با آن که يک رکعت مىباشد ، خواندن قنوت پيش از رکوع مستحب است، و نماز جمعه در هر رکعت يک قنوت دارد، و نماز آيات پنج قنوت، و نماز عيد فطر و قربان در رکعت اول پنج قنوت و در رکعت دوم چهار قنوت دارد.

مسأله 1127 :

مستحب است در قنوت دستها را مقابل صورت و کف آنها را رو به آسمان وپهلوى هم نگهدارد، و غير شست، انگشتهاى ديگر را بهم بچسباند و به کف دستها نگاه کند.

مسأله 1128 :

در قنوت هر ذکرى بگويد، اگر چه يک (سبحان الله) باشد، کافيست. و بهتر است بگويد: (لا إله إلا الله الحليم الکريم، لا إله إلا الله العلي العظيم سبحان الله رب السموات السبع، ورب الأرضين السبع، وما فيهن و ما بينهن ورب العرش العظيم، والحمد لله رب العالمين)).

مسأله 1129 :

مستحب است انسان قنوت را بلند بخواند، ولى براى کسى که نماز را به جماعت مىخواند، اگر امام جماعت صداى او را بشنود بلند خواندن قنوت مستحب نيست.

مسأله 1130 :

اگر عمدا قنوت نخواند قضا ندارد، و اگر فراموش کند و پيش از آن که به اندازه رکوع خم شود يادش بيايد، مستحب است بايستد و بخواند و اگر در رکوع يادش بيايد مستحب است بعد از رکوع قضا کند، و اگر در سجده يادش بيايد، مستحب است بعد از سلام آنرا قضا نمايد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

قنوت (امام خمینی (ره))

No image

قنوت

No image

قنوت

No image

قنوت

No image

قنوت

Powered by TayaCMS