تعقیبات نماز (آیت الله محمد فاضل لنکرانی (ره))

تعقیبات نماز (آیت الله محمد فاضل لنکرانی (ره))

تعقيب نماز

مسأله 1149 :

مستحب است انسان بعد از نماز مقدارى مشغول تعقيب يعنى خواندن ذکر و دعا و قرآن شود. و بهتر است پيش از آنکه از جاى خود حرکت کند و وضو و غسل و تيمّم او باطل شود، رو به قبله تعقيب را بخواند و لازم نيست تعقيب به عربى باشد ولى بهتر است چيزهايى را که در کتابهاى دعا دستور داده اند بخواند و از

[193]

تعقيب هائى که خيلى سفارش شده است، تسبيح حضرت زهرا سلام الله عليها است که بايد به اين ترتيب گفته شود: 34 مرتبه الله اکبر، 33 مرتبه الحمدالله 33 مرتبه سبحان الله. و مى شود سبحان الله را پيش از الحمدالله گفت ولى بهتر است بعد از الحمدالله گفته شود.

مسأله 1150 :

مستحب است بعد از نماز، سجده شکر نمايد و همين قدر که پيشانى را به قصد شکر بر زمين بگذارد کافى است، ولى بهتر است صد مرتبه يا سه مرتبه يا يک مرتبه شُکْراًاللهِ يا شُکْراً يا عَفواً بگويد و نيز مستحب است، هر وقت نعمتى به انسان مى رسد يا بلائى از او دور مى شود سجده شکر بجا آورد.

صلوات بر پيغمبر

مسأله 1151 :

هروقت انسان اسم مبارک حضرت رسول(صلى الله عليه وآله) مانند محمّد و احمد يا لقب و کنيه آن جناب مثل مصطفى و ابوالقاسم را بگويد يا بشنود، اگرچه در نماز باشد، مستحب است صلوات بفرست

مسأله 1152 :

موقع نوشتن اسم مبارک حضرت رسول(صلى الله عليه وآله) مستحب است صلوات را هم بنويسد و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مى کند صلوات بفرستد.

[194]

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

جدیدترین ها در این موضوع

استفتائات نذر

استفتائات نذر

یائِسِه

یائِسِه

وثیقه

وثیقه

نفقه

نفقه

No image

نری

Powered by TayaCMS