تعقیبات نماز (آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی)

تعقیبات نماز (آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی)

تعقيب نماز

مسأله 1131 :

مستحب است انسان بعداز نماز مقدارى مشغول تعقيب , يعنى خواندن ذکر ودعا وقرآن شود, وبهتر است پيش از آن که از جاى خود حرکت کند ووضو و غسل و تيمم او باطل شود, رو بـه قبله تعقيب را بخواند, و لازم نيست تعقيب به عربى باشد, ولى بهتر است چيزهايى را که در کـتابهاى دعا دستور داده اندبخواند.

و از تعقيب هايى که خيلى سفارش شده است تسبيح حضرت زهـرا (س )اسـت , کـه بـايـد بـه ايـن ترتيب گفته شود: 34 مرتبه اللّه اکبر, 33 مرتبه الحمد للّه و 33مرتبه سبحان اللّه , و مى شود سبحان اللّه را پيش از الحمد للّه گفت , ولى بهتر است بعد از الحمد للّه گفته شود.

مسأله 1132 :

مستحب است بعد از نماز, سجده شکر نمايد, و همين قدر که پيشانى را بقصد شکر بر زمين بگذارد کافى است , ولى بهتر است صد مرتبه يا سه مرتبه يا يک مرتبه , شکرا للّه , يا شکرا, يا عفوا بگويد, و نيز مستحب است هر وقت نعمتى به انسان مى رسد يا بلايى از او دور مى شود, سجده شکر بجا آورد.

صلوات بر پيغمبر (ص )

مسأله 1133 :

هر وقت انسان اسم مبارک حضرت رسول اکرم (ص ) مانند محمدواحمد (ص ) يا لـقب و کنيه آن جناب را مثل مصطفى وابو القاسم بگويد يا بشنوداگر چه در نماز باشد, مستحب است صلوات بفرستد.

مسأله 1134 :

موقع نوشتن اسم مبارک حضرت رسول (ص ), مستحب است صلوات را هم بنويسد و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مى کند, صلوات بفرستد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

جدیدترین ها در این موضوع

استفتائات نذر

استفتائات نذر

یائِسِه

یائِسِه

وثیقه

وثیقه

نفقه

نفقه

No image

نری

Powered by TayaCMS