تعقیبات نماز (آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی (ره))

تعقیبات نماز (آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی (ره))

تعقيب نماز

مسأله 1131 :

مستحب است انسان بعد از نماز مقدارى مشغول تعقيب، يعنى خواندن ذکر و دعا و قرآن شود، و بهتر است پيش از آن که از جاى خود حرکت کند و وضو و غسل و تيمم او باطل شود، رو به قبله تعقيب را بخواند. و لازم نيست تعقيب به عربى باشد، ولى بهتر است چيزهائى را که در کتابهاى دعا دستور داده اند بخواند، و از تعقيبهائى که خيلى به آن سفارش شده است، تسبيح حضرت زهرا سلام الله عليها است که بايد باين ترتيب گفته شود: ((34)) مرتبه الله اکبر، بعد از آن ((33)) مرتبه الحمد لله، بعد از آن ((33)) مرتبه سبحان الله و مىشود سبحان الله را پيش از الحمد لله گفت ولى بهتر است بعد از الحمد لله گفته شود.

مسأله 1132 :

مستحب است بعد از نماز، سجده شکر نمايد و همين قدر که پيشانى را به قصد شکر بر زمين بگذارد کافيست. ولى بهتر است صد مرتبه يا سه مرتبه يا يک مرتبه، شکرا لله يا عفوا بگويد. و نيز مستحب است هر وقت نعمتى به انسان مىرسد يا بلائى از او دور مىشود سجده شکر بجا آورد.

صلوات بر پيغمبر

مسأله 1133 :

هر وقت انسان اسم مبارک حضرت رسول الله (صلى الله عليه وآله) را مانند محمد و احمد يا لقب و کنيه آنجناب را مثل مصطفى و ابو القاسم بگويد يا بشنود، اگر چه در نماز باشد مستحب است صلوات بفرستد.

مسأله 1134 :

موقع نوشتن اسم مبارک حضرت رسول (صلى الله عليه وآله) مستحب است صلوات را هم بنويسند. و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مىکنند صلوات بفرستند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

جدیدترین ها در این موضوع

استفتائات نذر

استفتائات نذر

یائِسِه

یائِسِه

وثیقه

وثیقه

نفقه

نفقه

No image

نری

Powered by TayaCMS