تعقیبات نماز (آیت الله حسین وحید خراسانی)

تعقیبات نماز (آیت الله حسین وحید خراسانی)

تعقيب نماز

مسأله 1131 :

مستحب است انسان بعد از نماز مقدارى مشغول تعقيب ، يعنى خواندن ذکر و دعا و قرآن شود ، و بهتر است پيش از آن که از جاى خود حرکت کند و وضو و غسل و تيمم او باطل شود رو به قبله تعقيب را بخواند ، و لازم نيست تعقيب به عربى باشد ، ولى بهتر است چيزهايى را که در کتابهاى دعا دستور داده اند بخواند ، و از تعقيبهايى که خيلى به آن سفارش شده است تسبيح حضرت زهرا ( عليها السلام ) است که به اين ترتيب گفته شود : سى و چهار مرتبه " الله اکبر " بعد از آن سى و سه مرتبه " الحمد لله " بعد از آن سى و سه مرتبه " سبحان الله " .

مسأله 1132 :

مستحب است بعد از نماز سجده ء شکر نمايد ، و همين قدر که پيشانى را به قصد شکر بر زمين بگذارد کافيست ، ولى بهتر است صد مرتبه ، يا سه مرتبه ، يا يک مرتبه " شکرا لله " يا " عفوا " بگويد ، و نيز مستحب است هر وقت نعمتى به انسان مى رسد يا بلايى از او دور مى شود سجده ء شکر به جا آورد .

صلوات بر پيغمبر ( صلى الله عليه وآله و سلم )

مسأله 1133 :

هر وقت انسان اسم مبارک حضرت رسول ( صلى الله عليه وآله و سلم ) را مانند محمد و احمد ، يا لقب و کنيهء آن جناب را مثل مصطفى وابو القاسم بگويد يا بشنود ، اگر چه در نماز باشد مستحب است صلوات بفرستد .

مسأله 1134 :

موقع نوشتن اسم مبارک حضرت رسول ( صلى الله عليه وآله و سلم ) مستحب است صلوات را هم بنويسند ، و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مى کنند صلوات بفرستند .

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

No image

تعقیبات نماز

جدیدترین ها در این موضوع

استفتائات نذر

استفتائات نذر

یائِسِه

یائِسِه

وثیقه

وثیقه

نفقه

نفقه

No image

نری

Powered by TayaCMS