مسائل مربوط به ورزش

مسائل مربوط به ورزش

مسائل مربوط به ورزش …

جواب :

دائر مدار منتسب شدن قتل بمربّى است ولى اگر شخص ديگرى او را کشته باشد همان شخص قاتل مسئول است.

مسائل مربوط به ورزش

سوال :

در بعضى از سبکهاى ورزشى، استاد ضمن آموزش فنون رزمى مطالبى را از عقايد غيراسلامى، معمولاً به طور مرموز در پوشش آيات و روايت القاء مى نمايد. شرکت در کلاسهاى اين اساتيد چه حکمى دارد؟

جواب :

حرام است.

سوال :

بر فرض سوال قبل، اساتيدى فقط فنون ورزشى اين سبکها را آموزش مى دهند و از آموزش عقايد خوددارى مى کنند. شرکت در کلاسهاى اين اساتيد چه حکمى دارد؟

جواب :

اشکال ندارد.

سوال :

چه نوع ورزشهايى براى جوانان مسلمان مناسب است؟

جواب :

هر ورزش مشروعى که براى پرورش و تربيت قواى جسمانى و همچنين براى آمادگى نظامى و رزمى جوانان براى مقابله نظامى با دشمنان اسلام مفيد باشد مطلوب و بلکه در بعض موارد تا حدودى لازم است.

سوال :

افراط در ورزش بطوريکه مسائل جدّى زندگى را تحت الشعاع قرار دهد چه حکمى دارد؟

جواب :

بصورتهائى که رايج است و از حدود نظر به فوائد تربيت بدنى آن بيرون است رجحان ندارد و اگر مستلزم ترک کار و تحصيل معاش واجب و اختلال امور زندگى يا اخلاقى شود جايز نيست.

سوال :

افراط يا عدم يادگيرى درست بعضى حرکات ورزش باعث ناراحتيهاى مفصلى يا عضلانى مى گردد بخصوص در ورزشهاى رزمى; حکم در افراط يا عدم توجه به تذکرات استاد چيست؟

جواب :

در ورزشهاى رزمى بايد بتذکرات استاد توجه شود و در هر مورديکه عدم توجه به تذکّرات استاد باعث ضرر و نقص در بدن بشود عدم توجّه حرام است.

سوال :

بعضى جوانان مسلمان به ورزش کم توجهى دارند و تقويت عضلات خود را در دوران جوانى منظور نمى دارند ورزش براى جوانان چه حکمى دارد؟

جواب :

اينگونه اشخاص کار مفيدى را ترک کرده اند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

خمس مغازه ‌ها

No image

احکام غسل جنابت

No image

روزه

Powered by TayaCMS