مقدّمات نکاح

مقدّمات نکاح

مقدّمات نکاح

سوال 601 :

در توضيح المسائل حضرت عالى آمده: «کسى که به خاطر ازدواج نکردن به گناه مى افتد، واجب است ازدواج نمايد.» لطفاً بفرماييد که:

الف) آيا منظور از گناه فقط زناست، يا چشم چرانى، خود نمايى زن، عشوه و ناز زن براى مرد نامحرم، و مانند آن را نيز شامل مى شود؟

جواب :

شامل تمام اين گناهان مى شود.

ب) منظور از عبارت «به خاطر ازدواج نکردن به گناه مى افتد» کدام يک از اين دو حالت زير است؟

اوّل: اگر به خاطر ازدواج نکردن مرتکب گناه شد، بعد از آن ازدواج بر او واجب مى شود.

دوّم: وقتى به خاطر ازدواج نکردن ميل شديدى به گناه پيدا کرد، قبل از ارتکاب گناه ازدواج بر او واجب مى شود.

جواب :

منظور احتمال دوّم است.

جواب :

آيا اين حکم (هر کسى که به خاطر ازدواج نکردن به گناه مى افتد واجب است ازدواج کند.) اعم از دائم و موقّت است، يا فقط منظور ازدواج دائم است؟

جواب :

فرق نمى کند.

استفاءسایر مراجع

مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.

No image

کتاب سکنى

No image

کتاب الصلاة

No image

تشهد

No image

حلق یا تقصیر

No image

تیمّم

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

ازدواج موقّت

No image

احکام نگاه و نظر

No image

پوشش

No image

ارتباط زن و مرد

No image

احکام شیردادن

پر بازدیدترین ها

No image

اولیاى عقد

No image

احکام شیردادن

No image

ارتباط زن و مرد

No image

احکام عقد دائم

No image

پوشش

Powered by TayaCMS