غسل حیض

غسل حیض

غسل حيض

سوال 99 :

اگر زنى به وسيله خوردن قرص از عادت ماهانه خود جلوگيرى نمايد، آيا مى تواند با آن حال قرآن بخواند و روزه و حج و ساير عبادات را انجام دهد؟

جواب :

مى تواند و اعمال او اشکالى ندارد.

سوال 100 :

زنى براى جلوگيرى از بچّه دار شدن از دستگاه استفاده مى کند، به همين علّت روزهاى عادتش کم و زياد مى شود و موقع معيّنى ندارد، وظيفه او چيست؟ آيا عباداتى که انجام داده، باطل است؟ توضيح اين که: قبل از استفاده از دستگاه، ايّام عادت او هفت روز بوده است. آيا بعد از هفت روز مى تواند غسل کند و عباداتش را انجام دهد؟

جواب :

اگر چند مرتبه در مواقع مختلف يا ايّام مختلف بر خلاف عادت اوّل خون ببيند جزء مضطربه است و در اين حال اگر 10 روز يا کمتر خون ببيند همه اش حيض است، و اگر بيش از ده روز خون ببيند آن مقدار از آن که نشانه حيض را داشته باشد و از سه روز کمتر و از ده روز بيشتر نباشد حيض محسوب مى شود و اگر همه اش يک جور باشد مطابق عادت خويشاوندان خود عمل مى کند.

سوال 101 :

آيا نزديکى در روز آخر عادت ماهيانه در حالى که هنوز خون قطع نشده، حرام است؟ و در صورتى که قطع شده ولى هنوز غسل نکرده چه حکمى دارد؟

جواب :

اگر خون قطع نشده حرام است و بعد از آن اشکالى ندارد.

سوال 102 :

در بعضى از اوقات عادت ماهانه زنان در اثر مصرف دارو دچار اختلال مى شود; از آن جمله اين که در ايّام عادت خون کمرنگ و گاهى به صورت لکه مشاهده مى کنند، در اين صورت وظيفه زن نسبت به نماز و روزه و طواف چيست؟

جواب :

خون کم رنگ و لکه در ايّام عادت اگر سه روز متوالى ادامه يابد در حکم عادت است; ولى اگر سه روز متوالى ادامه نيابد حکم استحاضه را دارد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

احکام غسل

No image

احکام جنابت

No image

غسل استحاضه

No image

غسل حیض

No image

غسل نفاس

پر بازدیدترین ها

No image

احکام جنابت

No image

احکام غسل

No image

غسل استحاضه

No image

غسل مسّ میّت

No image

غسل حیض

Powered by TayaCMS