مسجد

مسجد

مسجد

سوال :

استفاده از اشياء و اجسام آميخته با طلا از فرش و پارچه گرفته و اشياى ديگر که در مسجد جهت زينت چه حکمى دارد و آيا استفاده در خانه از آنها چطور ؟

جواب :

زينت کردن مسجد با طلا جايز نيست و استفاده از آن در خانه حرام نيست گرچه سزاوار نيست بجز ظرف طلا و نقره استفاده از آن در خوردن و آشاميدن حرام است بلکه در غير آن نيز محل اشکال است .

سوال :

آيا ميتوانيد در يکي از طبقات يک برج مسکوني چندين طبقه يک باب مسجد نيز ايجاد نمود در اين صورت حکم طبقات بالاو پايين آن محل چيست؟

جواب :

مانعي ندارد و فقط همان طبقه مسجد ميشود.

سوال :

استفاده از اب موقوفه مسجد جهت شرب در حد 2 يا 3 گالن اشکال دارد؟

جواب :

با اجازه متولي اشکال ندارد.

سوال :

اگر مسجد 2 طبقه باشد ولي زمان خواندن صيغه مسجد يک طبقه بود و طبقه 2 بعدا اضافه شده ايا طبقه 2 هم حکم مسجد را دارد (براي خانمها) ؟

جواب :

بلي مسجد شمرده ميشود.

سوال :

حکم سلام کردن در موقع ورود به مساجد ، چون باعث پرت شدن حواس مي شود چه حکمي دارد؟

جواب :

بهتر است نگوئيد.

سوال :

قرار است که فرش هاي مسجد را تعويض کنيم و فرش جديد براي مسجد بگيريم . آيامي توانيم فرش هايي که الآن در مسجد وجود دارند را فروخته و پول آن را صرف خريد فرش هاي جديد کنيم ؟ و يا مي توانيم که فرش ها را به مسجدي ديگر فروخته و از پول آن براي خريد فرش هاي جديد استفاده کنيم ؟

جواب :

اگر فرش کهنه با پول خود مسجد خريداري شده مي توانيد بفروشيد ولي اگر وقف باشد فروش جايز نيست پس اگر در خود مسجد قابل هر نوع استفاده باشد بايد در مسجد بماند در غير اين صورت بايد به ساير مساجد داده شود .

سوال :

آيا پيروان اديان وکتابهاى آسمانى وبا ديگر کفار که اهل کتاب نيستند، مى توانند وارد مساجد و ديگر اماکن عبادت و مشاهد مقدس شوند و بر فرض جواز ورود، آيا بانوان بى حجاب ايشان را به رعايت حجاب بايد الزام کرد؟

جواب :

بنابر احتياط واجب ،ورود آنان به مساجد جايز نيست اما ديگر اماکن مقدس، مانعى ندارد وزنان بايد به رعايت حجاب و پوشش اسلامى معتقد باشند در صورتى که بى حجابى آنان نوعى بى احترامى تلقى شود.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

نظر سایر مراجع

No image

مسجد

جدیدترین ها در این موضوع

No image

مضاربه

No image

محبت

No image

مواد مخدر

No image

مجسمه سازى

No image

مبیت در منی(حج)

پر بازدیدترین ها

No image

مواد مخدر

No image

مکان نماز گزار

No image

مهریه

No image

مبطلات روزه

Powered by TayaCMS