پنیرمایه و فرآورده هاى لبنى

پنیرمایه و فرآورده هاى لبنى

پنيرمايه و فرآورده هاى لبنى

پنيرمايه

سوال 1233 :

من در آمريکا زندگى مى‌کنم و بسيارى از پنيرهايى که در اينجا وجود دارد، داراى ترکيب "رِنِت" (نوعى مايه پنير) مى‌باشد و من مى‌خواستم بدانم که آيا خوردن اين پنيرها حرام است يا خير، زيرا اين ماده از لايه داخل معده حيوانات بدست مى‌آيد.

جواب :

پنير مايه اگر از حيوان مرده گرفته شود و يا از حيوان نجس العين باشد و يا در خارج با تماس با نجس متنجس شود، خوردن پنيرى که با چنين پنير مايه‌اى درست شده، جايز نيست.

استفاده از محصولات غذايى شرکت‌هاى خارجى

سوال 1234 :

شرکت‌هاى غذايى و محصولات در آمريکا، گاهى از ترکيبات حيوانى و گاه از ترکيبات گياهى استفاده مى‌کنند، لذا نمى‌توانند بگويند در کدام محصول هنگام توليد از ترکيب گياهى استفاده شده و کدام از حيوانى، ما هم صددرصد نمى‌دانيم کدام حلال و کدام حرام است، آيا به خاطر اين ندانستن، خوردن اين محصولات حلال است؟ و آيا بايد آن را پاک و طاهر و حلال لحاظ کرد؟

جواب :

شرکتهاى سازنده اغذيه و خوردنى‌ها اگر احياناً از اجزاى حيوان نجس العين و يا حيوان قابل تذکيه‌اى که تذکيه شرعى نشده است، استفاده مى‌کنند و از همان دستگاه ساخت اغذيه براى ساخت اغذيه با ترکيبات نباتى هم استفاده مى‌کنند، خريد و مصرف اغذيه ساخت چنين شرکتهايى جايز نيست، ولى اگر اغذيه با ترکيبات نباتى را با دستگاههاى ديگرى توليد مى‌کنند در اين صورت استفاده از اغذيه آن شرکت‌ها مانع ندارد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

Powered by TayaCMS