سقط جنین

سقط جنین

سقط جنین در قبل و بعد از چهار ماهگی در صورتی که تشخیص طبی قطعی (و یا احتمالی بیش از ۸۵٪) این باشد که جنین غیر طبیعی بوده و با مشکلات متعدد جسمی و عقلی (نظیر مونگول بودن و یا شدیدتر از آن) متولد خواهد شد و یا قبل از تولد از بین خواهد رفت چه حکمی دارد؟ همچنین اگر مادر با تجویز پزشک معالج و رضایت شوهر با خوردن دارو موجبات سقط جنین را فراهم کرده باشد تکلیف در رابطه با دیه و یا کفاره چیست؟

اسقاط جنین جایز نیست هر چند قبل از چهار ماه باشد.اسقاط جنین جایز نیست هر چند غیر طبیعی و دارای مشکلهای یاد شده باشد.مادر در صورت رضایت و اختیار، مانند پدر مسئول است و باید دیه پرداخت کند.

۱۳۸۷/۹/۲۰

آیا سقط جنین پس از سه یا چهار ماه بارداری، جایز است؟

سقط جنین حرام است و دیه دارد.

۸۱/۳/۲۲

الف) مجازات قتل ولد الزنا (در سه فرض: سقط جنين، ولدالزنای صغیر و ولدالزنای بالغ) چیست؟

ب) چنانچه دیه تعلق بگیرد میزان دیه آن چقدر است؟ (در هر سه حالت فوق) ج) ولی دم وی چه کسی است؟ (در سه حالت فوق الذكر) د) چنانچه قاتل، پدر طبیعی مقتول (ولد الزنا) باشد نوع مجازات وی چه میباشد؟ به عبارت دیگر، فرزند ناشی از زنا توسط زانی به قتل رسیده باشد.

.. اسقاط جنین پدید آمده از زنا اگر محکوم به اسلام باشد موجب دیه است.

٢. دیه جنین حاصل از زنا به مقدار دیه جنین پدید آمده از نکاح مشروع است ولی احتیاط مصالحه با حاکم شرع است که ولی جنین نامشروع است.

٣. قتل کسی که از زنا متولد شده باشد و محکوم به اسلام باشد موجب قصاص است مگر آنکه ولی او یعنی حاکم شرع تبدیل به دیه را مصلحت بداند.

۴. اگر قاتل فرزند نامشروع خواه بالغ و خواه نابالغ، پدر طبیعی او باشد، قصاص نمی شود، بلکه دیه می پردازد.

۸۱/۱۰/۲۶

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

احکام حدود و دیات

No image

احکام شهادت

No image

حكم اشاعه ویروس کشنده

No image

دیه زن

پر بازدیدترین ها

No image

حكم اشاعه ویروس کشنده

No image

دیه زن

No image

زندان

No image

سقط جنین

Powered by TayaCMS